شورشیان آفریقای‌مرکزی کنترل «کاگا باندرو» را به دست گرفتند

۵ م دیماه ،

ائتلاف شورشیان آفریقای‌مرکزی بدون مواجه شدن با مقاومت چندان، شهر «کاگا باندرو» واقع در شمال این کشور را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی اعلام کردند: شورشیان با خودرو و موتورسیکلت وارد شهر شدند و با سلاح سنگین به مناطق حساس از جمله ژاندارمری، گمرک، اداره پلیس و پایگاه‌های نظامی شلیک کردند. نیروهای ارتش آفریقای‌مرکزی اندکی مقاومت و سپس عقب‌نشینی کردند.

پیش از این، شورشیان آفریقای‌مرکزی مدعی شده بودند، کنترل دو شهر دیگر را در این کشور به دست گرفته‌اند.

اریک نریس ماسی، سخنگوی ائتلاف شورشیان فعال در آفریقای‌مرکزی اعلام کرده بود، نیروهای شورشی در واکنش به حمله نیروهای ارتش، شهر «ایپی» را در مرکز آفریقای‌مرکزی تصرف کردند.

ماسی همچنین از استقرار نیروهای شورشی در شهر «انداسیم» خبر داده بود.

شورشیان در آفریقای‌مرکزی بر خلاف گفته‌های هفته قبل خود دربارهٔ تعلیق حملاتشان پس از درگیری با نیروهای دولت این کشور شهرهای مهم جنوب آفریقای مرکزی را نیز تصرف کردند.

یکی از شاهدان عینی گفت: کنترل «بامباری»، یکی از شهرهای مهم جنوب آفریقای مرکزی به دنبال یک ساعت درگیری به دست شورشیان افتاده است.

این شاهد عینی همچنین گفت: ارتش جمهوری آفریقای مرکزی به سمت «بریا» که از روز سه‌شنبه هفته قبل تحت کنترل شورشیان قرار داشت، حرکت کرده بود اما این ارتش در پنج کیلومتری شمال بامباری مورد هجوم شورشیان قرار گرفت.

پیش از این یکی از سخنگویان این شورشیان گفته بود، آنها درگیری‌ها را برای دادن فرصتی برای برگزاری مذاکرات برنامه‌ریزی شده با دولت به حالت تعلیق در آورده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.