عمق اختلافات نوری و خاتمی

جام جم آنلاین: موسوی خوئینی ها در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است: از آنجا که ما گزینه قوی تر از محمد خاتمی نداریم لذا باید او یا گزینه هم سطح وی را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا کنیم.

به گزارش ممتازنیوز وی همچنین تاکید کرده است اگر اصلاح طلبان گزینه ضعیف معرفی کنند تبدیل به دلقک سیرک می شوند.

همچنین پس از علنی شدن اختلافات عبدالله نوری با محمد خاتمی، جلسات انتخاباتی نوری به دلیل عدم استقبال چهره های سیاسی با تعطیلی مواجه شده است. چهره های سیاسی اصلاحات معتقدند عقل سیاسی حکم می کند به سوی خاتمی بروند.

 نوری در هفته های اخیر تنها توانسته با تعدادی از دانشجویان جلسات محدودی را برگزار کند.

 شبح جنگ در خاورمیانه

روزنامه الحیات چاپ لندن با انتشار مقاله ای با عنوان« شبح جنگ آسمان منطقه خاورمیانه را در بر گرفته است» آمریکا و رژیم صهیونیستی را مانع صلح و آرامش منطقه خاورمیانه معرفی کرد.

در این مقاله که به قلم «پاتریک سیل» نوشته شده آمده است:مناطق شش‌گانه‌ای که شاهد کشمکش‌هایی در خاور میانه می باشند با خطر ظهور و بروز یک موج خشونت بسیار قوی دراین منطقه مواجه هستند و به نظر می رسد که امریکا و متحدانش نمی توانند و یا تمایلی به شرکت در دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز در این مناطق ندارند و به جای آن کشمکش ها را دامن می زنند.

روزنامه الحیات با اشاره به اینکه آمریکا جنگ غیرآشکار علیه ایران راه انداخته است نوشت:با روی کار آمدن اوباما این فرصت پدید آمد که گفتمان آمریکا با ایران به آرام سازی تنش ها در سرتاسر منطقه که به نقطه غلیان رسیده است، بیانجامد،ولی این امیدها جملگی نقش برآب شدند و به جای آن، امریکا برآن شد تا جنگی غیرآشکار علیه ایران به راه بیاندازد وبا اعمال تحریم علیه اقتصاد این کشور ونیز در تلاش برای ازکار انداختن تجهیزات هسته‌ای و نفتی این کشور از طریق ارسال ویروس‌هایی به شبکه اینترنتی، به اسرائیل ملحق شد .

افزایش نزاع میان اپوزیسیون

یکی از اپوزیسیون ساکن لندن با درج یادداشتی در سایت ضد انقلابی «جرس» بسیاری از اپوزیسیون را خود خوانده و فاقد درک از محیط داخل جمهوری اسلامی ایران ونیز موجب آبروریزی برای مخالفان خارجی عنوان کرده است.

فرخ نگهدار یادداشتی با عنوان«این تصویر از «اپوزیسیون خارج کشور» اشتباه و زیانبار است» با اشاره به برخی از اپوزیسیون ، آنها را فاقد مسئولیت و زیاده خواه عنوان کرده است که منافع ملی را در نظر نمی گرند و حساب نشده خواهان حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران هستند.


نگهدار در پایان این یادداشت ضمن تفکیک اپوزیسیون اصلاح طلب با برخی تندرو های خواستار براندازی نظام ایران هستند، خواستار جدایی این افراد از لیست اپوزیسیون شده و نسبت به افزایش نزاع در میان اپوزیسیون اعتراض کرد.

رشد تنفر از صهیونیستها در آمریکا

عده ای ناشناس اواخر هفته گذشته تصاویر صلیب شکسته را بر روی برخی دیوارهای یک منطقه یهودی‌نشین در “بروکلین” نیویورک ترسیم کردند وپلیس نیویورک از ترس بازخواست لابی‌های قدرتمند یهودی، به سرعت گروه ضربتی برای مقابله با این مساله تشکیل داد.

به گزارش “محدوده” ، این علائم و شعارهای ضد صهیونیستی بر روی دیوارهای یک کنیسا، یک مدرسه، یک فروشگاه مواد غذایی، و تعدادی ساختمان تجاری در محله “بورو پارک” بروکلین که به محل سکونت بازماندگان هولوکاست مشهور است، ترسیم شده است.

 در پی افزایش بحران اقتصادی در ایالتهای امریکا و موج اعتراضات مردمی نسبت به اقتصاد یک درصدی موسوم به “جنبش تسخیر وال استریت” و همچنین با توجه به این مطلب که اکثر سرمایه داران این کشور را صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند، به تازگی نفرت از صهیونیست­ها در مناطق مختلف امریکا روند رو به رشدی داشته و این اعلام انزجار با نوشتن شعارها و علایم ضد صهیونیستی بر روی دیوارهای شهرها نمود یافته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.