مشکلات سوریه، توطئه استعماری – صهیونیستی است

دوشنبه ۲۲ خرداد – ۱۲:۴۳:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حقوقدان تونسی، مشکلات کنونی سوریه را توطئه ای استعماری – صهیونیستی، ضد این کشور و جهان عرب دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، “البشیر الصید” رئیس سابق وکلای تونس در گفت و گو با روزنامه تونسی “الصریح” گفت، مشکلات کنونی سوریه، زاییده توطئه ای استعماری – صهیونیستی است که علاوه بر سوریه ، سایر کشورهای عربی را هم نشانه گرفته است.
به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری سوریه (سانا)، الصید هشدار داد، چنانچه این توطئه در سوریه عملی و دولت سوریه سرنگون شود، توطئه گران به موریتانی، الجزایر، تونس و حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس روی خواهند آورد.
حقوقدان تونسی افزود، برخی قدرت های استعماری و صهیونیستی، ضد قیام ها و تحرکات مردم کشورهای عربی عمل می کنند.
الصید تصریح کرد، آنچه که در تونس و مصر روی داد با تحولات کنونی سوریه کاملا متفاوت است، و برخی عوامل خارجی و گروه های تروریستی در ناامنی های اخیر سوریه دخیل هستند.
حقوقدان تونسی تاکید کرد، مردم سوریه اجرای اصلاحات را در کشور خود می خواهند، و این موضوع حق آنها است و مخالفان سوری هم با دخالت های خارجی در کشورشان مخالفند ولی آنچه که امروز در سوریه روی می دهد از سوی گروه های تروریستی و قدرت های استعمارگر و صهیونیستی حمایت می شود.
الصید همچنین، سیاست خارجه تونس در قبال سوریه را غیرعقلانی دانست و از حمایت تونس از دشمنان سوریه شامل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان و گروه های تروریستی اشتباه انتقاد کرد.
حقوقدان تونسی از دولت تونس خواست، از مواضع خود در برابر سوریه عقب نشینی کند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۱۱۲۴۳۴۹۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.