کاهش حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی با اجرای طرح “پیشخوان قضایی”

۸فروردین ۱۳،

معاون نظارت و بازرسی شورای حل اختلاف گفت: با اجرای طرح پیشخوان قضایی، اشخاص بدون مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند از مقصد مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی نباشند.

“باقری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح تشکیل “پیشخوان قضایی” اظهار داشت: این طرح قرار است در ابتدا با ارائه ۱۵ خدمت قضایی از جمله ثبت شکایات به شهروندان آغاز به کار کند که با همکاری مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه و کانون سردفتران اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح قطعا سبب کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت شورای حل اختلاف تهران با بیان اینکه دفاتر پیشخوان قضایی مانند دفاتر پیشخوان دولت است، گفت: با اجرای این طرح کسانی که نیازمند به خدمات قضایی می باشند، بدون مراجعه به دستگاه قضایی، به آنها این امکان را بدهیم که بتوانند از مقصد مورد نظر و محل مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور به مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند از مقصد مورد نظر این خدمات را تحویل بگیرند و مجبور نیستند به مراجع قضایی مراجعه کنند.

معاون بازرسی و نظارت شورای حل اختلاف تهران طرح تشکیل پیشخوان قضایی را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: با این اجرای طرح قظعا سرعت رسیدگی به پروند‌ها افزایش پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ طرح تاسیس پیشخوان قضایی در جلسه علنی روز ۹۱/۸/۱۴ اعلام وصول و به امضای ۱۸ نفر از نمایندگان مجللس رسید که  مشتمل بر ۱۲ ماده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.