“افرادی که از ولایت‌ فقیه به طور کامل تبعیت نکنند، چه تضمینی است که از امام(ع) تبعیت کنند”

 
دبیر کمیته فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجیتال گفت: افرادی که از ولایت‌ فقیه به طور کامل تبعیت نکنند، چه تضمینی است که از امام(ع) تبعیت کنند؛ زیرا ولایت فقیه ادامه اصل امامت است و ما باید در فضای مجازی کشور بر این بحث تأکید کنیم و ولایت فقیه را به عنوان ادامه اصل امامت به خوبی به مردم معرفی کنیم.
محمدصادق افراسیابی، مدرس دانشگاه و دبیر کمیته فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجیتال، درگفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، ضمن ارائه ارزیابی خود از موعودگرایی ادیان مختلف در فضای مجازی اظهار کرد: اعتقاد به آمدن منجی که جهان را پُر از عدل و داد خواهد کرد، موضوعی است که بین‌الادیانی است و ادیان مختلف به این بحث اعتقاد دارند، اما شاید تفاوت‌ها مربوط به خصوصیاتی است که منجی در هر یک از ادیان دارد، هر چند ادیان الهی خصوصیات مشترکی را برای منجی آخرالزمان در نظر گرفته‌اند.
 
وی افزود: این موضوع که منجی آخرالزمان ظهور خواهد کرد و از طریق گفت‌و‌گو با جهان بشریت باعث هدایت افراد و از بین رفتن انحرافات فکری و اجتماعی می‌شود، بحثی است که همه ادیان به آن اعتقاد دارند و همه جهان امروز منتظر آمدن یک منجی هستند، اما ما در کشور باید با معرفی خصوصیات منجی مد نظر اسلام زمینه‌ای را فراهم کنیم تا اقشار مختلف جامعه با اصلاح خود و جامعه زمینه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) را فراهم نمایند.
 
دبیرکمیته فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجیتال تصریح کرد: ما در فضای مجازی باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا افراد از افتادن در ورطه خرافه‌گرایی و انحرافات مصون بمانند؛ زیرا یکی از آسیب‌های موجود در این فضا این است که برخی افراد از احساسات پاک مردم استفاده می‌کنند و خودشان را به عنوان منجی یا یاران منجی آخرالزمان معرفی می‌کنند.
وی بیان کرد: اگر ما بدانیم منجی مدنظر اسلام و یاران منجی چه خصوصیاتی دارند و منجی یاور چه کسی است و همه این مسائل را برای کاربران تبیین کنیم، به کاربران شبکه جهانی کمک خواهد کرد تا در دام افکار خرافی و انحرافی نیفتند.
 
افراسیابی اظهار کرد: اکنون بستر فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال باید زمینه‌ای را فراهم کند تا ما بتوانیم از طریق گفت‌وگو با سایر ادیان و تمدن‌ها ماهیت اصلی تفکر اسلامی را در خصوص منجی به جهان معرفی کنیم.
 
وی افزود: اگر معرفی مناسبی از منجی مدنظر دین مبین اسلام به جهانیان ارائه شود، بسیاری از افراد به دلیل منطبق بودن تفکراسلامی بر فطرت انسانی به سمت منجی وعده داده شده در دین مبین اسلام سوق داده می شوند؛ بنابراین ما باید از بستر فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال به نحو احسن استفاده کنیم تا از طریق تولید آثار چندزبانه در حوزه رسانه‌های دیجیتال وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.
 
دبیرکمیته فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجیتال تصریح کرد: در عصر آخرالزمان اینطور نیست که جامعه دینی بدون ولیّ رها شده باشد، بلکه تکلیف راهبری و رهبری جامعه دینی حتی در عصر غیبت مشخص شده است و کسانی می‌توانند ادعا کنند که موضوع مهدویت را به خوبی درک کرده‌اند که از ولی‌فقیه زمان به طور کامل تبعیت کنند و این تبعیت از ولی‌فقیه زمان تمرینی برای ولایتمداری است و افراد زمانی می‌توانند در انجام وظایف‌شان در عصر انتظار و غیبت موفق باشند که از ولی‌فقیه به طور کامل تبعیت کنند.
 
وی بیان کرد: افرادی که از ولایت‌ فقیه به طور کامل تبعیت نکنند، چه تضمینی است که از امام(ع) تبعیت کنند؛ زیرا ولایت فقیه ادامه اصل امامت است و ما باید در فضای مجازی کشور بر این بحث تأکید کنیم و ولایت فقیه را به عنوان ادامه اصل امامت به خوبی به مردم معرفی کنیم.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.