اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا: نهادینه‌کردن سبک زندگی دینی نیازمند شفا‌ف‌سازی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

8-294.jpg

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «برای نهادینه شدن سبک زندگی دینی باید در همه دستگاه‌ها مسایل را iبه صورت رسا و شفاف بیان کنیم» گفت: برای پرورش این امر باید در همه ارگان‌ها ستونی باز شود که نهادینه شدن آن نیازمند وقت، تمرین و تداوم‌ بسیار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «قبل از انقلاب مردم فقط مبانی اسلام را رعایت می‌کردند و حکومت هیچ تصدی نسبت iبه دین نداشت» اظهار نمود: مبنای انقلاب ایران بر این اساس بود که در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در کل iبه سمت اسلامی‌شدن حرکت کنیم.

وی با اشاره iبه این‌که «کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود» تصریح نمود: کشور ما در مبنا مشکلی ندارد، اما در مقام عمل مشکلات فراوانی داریم و باید برای حل مسائل فکری و اعتقادی وقت بسیاری بگذاریم و کارهای فرهنگی لازم را انجام دهیم تا مسائل نهادینه شود چراکه مدعی این هستیم که iبه سمت اسلامی شدن حرکت می‌کنیم.

اکرمی با اشاره iبه سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان نمود: بیانات ایشان iبه عنوان یک تز کار است نه یک اخطار و این امر مد نظر خداوند هم هست و مقام رهبری یک منشوری از سبک زندگی را که iبه سمت دینی شدن حرکت کنیم منتشر نموده است.

وی با اشاره iبه این‌که «برای این حرکت همه باید بسیج شوند» گفت: هرگاه از اسلام صحبت می‌شود اشخاص فکر می‌کنند که فقط نماز و روزه و حجاب مد نظر است در صورتی که اسلام همه مبنا و اصول و قواعد زندگی را در بر می‌گیرد و برای آن‌ها برنامه دارد.

اکرمی در پایان با بیان این‌که «مسائل سبک زندگی دینی باید در جامعه عملیاتی شود تا اثر آن را ببینیم» بیان نمود: همه دستگاه‌های آموزشی، تبلیغاتی، اعتقادی، حوزویان و دانشگاهیان باید یک کانون تعلیم و تربیت و انسان سازی باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.