بسته‌بندی شکیل صادراتی برای عسل، خرما، زعفران و پسته

حمید صافدل در گفتگو با مهر از برنامه‌های جدید دولت برای ارتقای کیفیت بسته‌بندی محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای هدف خبرداد و گفت: بسته‌بندی نقش به سزایی در جلب رضایت مشتری و نحوه نگاه خریداران محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی دارد، ضمن اینکه حفاظت و نگهداری یکی از اهداف بسته‌بندی است که دوام محصولات را طی حمل و نقل و انتقال کالا به بازارهای هدف تضمین می‌کند.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت افزود: طی دو دهه اخیر با توجه به نقش بسته‌بندی در حوزه‌های مختلف صنعتی،‌ به خصوص صنایع غذایی روز به روز توجه بازارهای هدف به نوع و شیوه بسته‌بندی بیشتر شده است و بر این اساس جشنواره بسته‌بندی نیز در ایران طراحی شده تا بتوان از تمامی پتانسیل‌های موجود برای بسته‌بندی کالاهای صادراتی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از ۱٫۵ سال قبل بر اساس فراخوانی که منتشر شد،‌حدود ۱۰۰۰ نمونه به سازمان توسعه تجارت ایران رسیده است که بخشی از آن نمونه‌های موجود بازار است و ۶۰ مورد نیز به سفارش سازمان توسعه تجارت طراحی جدید شده است.

به گفته صافدل،‌ اولویت سازمان توسعه تجارت ایران برای بسته‌بندی‌های منتخب مرتبط با ۵ گروه کالایی محصولات غذایی از جمله عسل،‌ زعفران،‌ پسته،‌ خرما و گیاهان دارویی بوده است که در این زمینه طراحی‌های جدیدی پذیرش شده است.

وی اظهار داشت: با انتخاب هیات داوران از جمله اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران این عرصه بهترین‌های بسته‌بندی انتخاب شده‌اند که فردا معرفی خواهند شد، ضمن اینکه از میان برگزیدگانی که فردا معرفی می‌شوند، ۲ مورد جزو صادرکنندگان نمونه کشوری هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.