خلاقیت در طراحی کتاب کودک، حرف اول را در جذب مخاطب می زند

‘حسن ستارزاده’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به وجود ناشران متعدد در حوزه کودک ونوجوان، برای جذب مخاطبان این قشر، باید به فکر خلاقیت در تولید آثار بود.

وی، متحرک سازی تصویر کتاب، تغییر تکنیک های چاپ و تولید کتاب های خاص و فانتزی را از جمله شیوه هایی برشمرد که برای عرضه کتاب به مخاطب کودک مورد نیاز است.

ستارزاده با بیان آنکه برخی ناشران حوزه کودک ترجیح می دهند که کتاب های خود را به صورت ترجمه عرضه کنند، افزود: با این حال ظرفیت های بسیاری در زمینه تالیف کتاب کودک در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این ناشر کتاب های کودک ونوجوان، خواستار حمایت از ناشران خصوصی شد و در مورد مشکلات حوزه نشر گفت:‌ با توجه به افزایش بهای کاغذ و مقوا، در آینده قیمت کتاب روند صعودی خواهد داشت.

وی افزود: افزایش قیمت کتاب ها، قدرت خرید مردم را برای خرید این کالای فرهنگی کاهش می دهد و به نظر می رسد که متولیان حوزه فرهنگ باید از هم اکنون برای این وضعیت چاره ای بیاندیشند.

ستارزاده تاکید کرد: بسیاری از آثاری که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده اند، پیش از افزایش بهای کاغذ و مقوا انتشار یافته اند و بطور حتم قیمت این کتاب ها در نمایشگاه های آتی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مصلای امام خمینی(ره) تا ۲۳ اردیبهشت ماه میزبان بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۰۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.