ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم/برنامه‌ ۵ ساله ایجاد ۱۰۰ هزارنفر واحد خوابگاهی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم قرار دارد.

ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم/برنامه‌ ۵ ساله ایجاد ۱۰۰ هزارنفر واحد خوابگاهی

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری با بیان این مطلب اظهار کرد: از اول انقلاب اسلامی تا سال گذشته خوابگاه دانشجویی متاهلی در مراکز آموزش عالی مغفول مانده بود و در دولت سیزدهم و در دوره جدید وزارت علوم این موضوع مورد توجه قرار گرفت و با عنایت به قانون جوانی جمعیت، در چند ماه اخیر کلنگ احداث خوابگاه‌های متاهلی زیادی به زمین زده شده است.

داداش پور افزود: تا سال گذشته تنها ۱۲۹۶ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور وجود داشت که امروز به ۱۶۰۰ خوابگاه رسیده است و امیدواریم با تلاش دانشگاه‌ها، حمایت سازمان برنامه و بودجه و همت خیرین، در یک برنامه ۵ ساله ۱۰۰ هزار نفر واحد خوابگاهی ساخته شود و به تقاضای مؤثر دانشجویان در این حوزه پاسخ داده شود.

وی در ادامه به همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌ها اشاره کرد و یافتن راه‌هایی برای تعامل با دانشگاه‌های کشورهای منطقه و جهان را خواستار شد و گفت: دانشگاه‌ها با بررسی و تحلیل اشتراکات علمی و فرهنگی دانشگاه خود و برخی دانشگاه‌های دنیا بعنوان جامعه هدف به تقویت همکارهای علمی، فرهنگی بپردازند. 

رئیس سازمان امور دانشجویان قبل از نشست با هیات رئیسه به‌همراه دکتر گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان از خوابگاه‌ها، سلف غذا و امکان ورزشی بازدید بعمل آورد و با تعدادی از دانشجویان داخلی و بین‌الملل در خوابگاه‌ها به گفت‌وگو پرداخت و خطاب به مسوولان دانشگاه گفت: خوابگاه‌ها، سلف غذا و امکانات ورزشی دانشگاه‌ها بعنوان خانه دوم دانشجو محسوب می‌شوند و می‌بایست برای آرامش آنان این بخش‌ها را در شأن دانشجویان ارتقا بخشیم.

دانشگاه حکیم سبزواری شهر سبزوار در سال ۱۳۶۵ و با ۲۲۰ هکتار مساحت تاسیس شد و دارای ۷۵۰۰ دانشجو در سه مقطع تحصیلی و  ۷۰۰ دانشجو بین الملل است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.