ماجرای بیمارستان ناتمام ورزقان از زبان وزیر بهداشت

ممتاز نیوز: وزیر بهداشت گفت: بیمارستان شهر ورزقان آماده شده و قرار بود تجهیز و راه اندازی شود اما خوشبختانه این کار انجام نشد زیرا ساختمان آن در زلزله ترک برداشت و اگر راه اندازی شده بود، خطرناک بود.

مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا شهر ورزقان بیمارستان ندارد، توضیح داد: بیمارستان شهر ورزقان در حال ساخت بود و آماده شده بود، قرار بود قبل از زلزله به وزارت بهداشت تحویل شود که متأسفانه در زلزله صدمه خورد.

وی گفت: قرار بود پیمانکار، این بیمارستان را تکمیل و به وزارت بهداشت تحویل دهد تا آن را تجهیز و راه اندازی کنیم اما خوشبختانه خدا رحم کرد و این کار قبل از زلزله انجام نشد چرا که اگر تجهیز و راه اندازی شده بود با توجه به شکافهایی که برداشته است، خطرناک بود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: حالا پیمانکار باید بیمارستان را ترمیم، تکمیل و اصلاح کند و ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده به وزارت بهداشت تحویل دهد تا آن را تجهیز و افتتاح کنیم.

وحید دستجردی در پاسخ به این پرسش فارس که چند شهر در کشور داریم که مانند ورزقان هنوز بیمارستان ندارند، گفت: تعدادشان خیلی کم است و تقریباً در اکثریت شهرهای کشور بر اساس نظام سطح بندی بیمارستان وجود دارد یا بیمارستانشان در حال ساخت یا در مرحله طراحی است اما بیشترین مشکل ما در شهر تهران است که از نظر مقاومت بیمارستانها در برابر زلزله مشکل داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار ۳۰ شهر بدون بیمارستان در کشور درست است گفت: نه این آمار را نمی توانم تأیید کنیم باید بررسی کنیم تا آمار دقیق به دست آید اما در مجموع آمار شهرهایی که بیمارستان ندارند در کنار ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهری که بیمارستان دارند، ناچیز است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.