مخالفت فیفاباتشکیل اتحادیه ی بازیکنان سیاه پوست

۲۱ آبان ،

  جامعه وکلای سیاه پوست اخیرا اعلام کردند در حال تشکیل اتحادیه ای جدید برای فوتبالیست های سیاه پوست می باشند چرا که صحبت های نژاد پرستانه اخیرا شیوع فراوانی در فوتبال یافته است.

اما نائب رئیس اتحادیه ی بازیکنان حرفه ای فیفا (فیفا پرو) در این ارتباط گفت: ما به همه بازیکنان به یک چشم نگاه می کنیم برای ما بازیکنان انگلیس با کونگو تفاوتی ندارند در نتیجه درست نیست که اتحادیه ای جدا برای سیاه پوستان تشکیل شود.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری اسکای اسپرتز، اتحادیه ی حرفه ای ها فیفا در حال حاضر نماینده ۶۰ هزار فوتبالیست از سراسر جهان با ملیت های مختلف است و همین موضوع سبب شده تا آنها با تشکیل اتحادیه ی جدید تنها برای سیاه پوستان مخالفت کند.

فان سگلن گفت: اتحادیه ی حرفه ای های فیفا باید منحل شود تا اینکه اتحادیه ی سیاه پوستان شکل بگیرد و این غیر ممکن است.

وی در ادامه گفت: از حقوق ۶۰ هزار فوتبالیست با ملیت های متفاوت دفاع می کنیم و برای تحقق آرمان هایمان نمی توانیم هیچ تفاوتی بین سیاه پوستان و سفید پوستان قائل شویم. ما برای همه بدون توجه به ملیت هایشان تلاش می کنیم، نمی توان بازیکنان را تا این حد تفکیک کرد. به طور مثال گفت اتحادیه ی بازیکنان فقیر و اتحادیه ی بازیکنان ثروتمند. این رویه درست نیست و بر خلاف همه آرمان های ما مبنی بر تساوی حقوق بازیکنان بدون توجه به ملت و قومیت آنها است.

وی در ادامه افزود: فلسفه ی کار ما تساوی حقوق بازیکنان در سطح جهانی است و این موضوع به سادگی به حقیقت نمی پیوندد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.