هنیه: تلاش‌های مقاومت و حماس برای آزادسازی فلسطین ادامه دارد

۳۰م دیماه ،

ennaharonline.jpg8888.jpg

اسماعیل هنیه در مراسم استقبال از مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه، تاکید کرد که مقاومت و جنبش حماس در هر مکانی تلاش‌های خود را در راستای آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در جریان استقبال از اسامه حمدان، مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خاطرنشان کرد: حمد و ثنا برای خداوندی که بار دیگر زمینه را فراهم آورد تا برادر عزیزمان و این رهبر برجسته فلسطینی را ملاقات کنیم. میلیون‌ها تن از ملت عزیز فلسطین و امت اسلامی و عربی حمدان را می‌شناسند و او یکی از مدافعان فلسطین و پروژه اسلامی و جهاد و مبارزات آن از طریق رسانه‌ها و منابع اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود.

هنیه تاکید کرد که سفر رهبران فلسطینی و عربی به نوار غزه به منزله تأکید و پایبندی بر حقوق مشروع و ثابت خود و در رأس آن‌ها، حق بازگشت به وطن است؛ به گونه‌ای که غزه طی هفته‌های قبل میزبان شخصیت‌های بزرگواری همچون خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیات همراه وی بود و امروز نیز شاهد حضور میهمان عزیز، اسامه حمدان است و این به منزله پایبندی ملت و دولت فلسطین به حق بازگشت به وطن است.

وی افزود: استقبال ساکنان غزه از رهبران فلسطینی و عربی، متمم و کامل‌کننده پیروزی شکوهمندی است که خداوند سبحان برای ما مسجل کرد. همچنین این سفرها بیان‌گر وحدت ملت فلسطین در داخل و خارج از سرزمین های فلسطینی خواهد بود. این مسیر و سرنوشت مشترک ما و حق مشروعی است که برای بازپس‌گیری آن از دشمن غاصب صهیونیستی تلاش و مبارزه می‌کنیم.

نخست‌وزیر دولت حماس عنوان کرد: خواست خدا این بود که برادر اسامه حمدان در سالروز شهادت فرمانده محمود مبحوح به غزه سفر کند؛ فرماندهی که ترور وی در خارج از سرزمین‌های فلسطین به دست گروهک صهیونیستی موساد صورت گرفت.

اسماعیل هنیه تاکید کرد، مقاومت و جنبش حماس در هر مکانی تلاش‌های خود را در راستای آزادسازی فلسطین ادامه می‌دهند. دشمن صهیونیستی نیز در هر مکانی این جنبش و رهبران آن را هدف قرار می‌دهد. باید این را دانست که خون شهدا هرگز بر باد نخواهد رفت.

از سوی دیگر، مسئول مناسبات خارجی جنبش حماس ضمن ابراز خرسندی از سفر به غزه و دیدار با برادران و ملت عزیزش پس از پیروزی اخیر مقاومت در جنگ هشت روزه غزه، تاکید کرد که زمینه سفر وی را پس از لطف و یاری خداوند، ثبات و پایداری ملت فلسطین فراهم آورد.

اسامه حمدان ضمن تاکید بر این که همواره از خداوند مسألت می‌کند در جهاد و مبارزه با برادرانش سهیم باشد، یاد و خاطر شهدای بزرگواری را که در راه دفاع از دین و آرمان خویش جانفشانی کرده‌اند، گرامی داشت و تصریح کرد که هدف از سفرش به غزه این است که چند روزی را در میان برادران و ملت خویش سپری کند و از نزدیک شاهد ثبات و پایداری و مقاومت ملت دلاور فلسطین باشد.

حمدان از ملت و دولت منتخب فلسطین به خاطر استقبال گرم و باشکوه و احساس و عواطف گرمی که از خود نشان دادند، تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این سفر پیش‌زمینه‌ای برای سفرهای آتی وی به غزه باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامه حمدان ظهر روز یکشنبه از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد نوار غزه شد. این اولین سفر وی به غزه در ۳۰ سال قبل است.

وی به محض رسیدن به گذرگاه رفح تاکید کرد که جنبش حماس در تحقق آشتی ملی با جنبش فتح جدیت تمام دارد و هرگز از این مساله چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که اقدامات مثبت و سازنده‌ای در راستای تحقق آشتی ملی فلسطین در حال انجام است و مانعی بر سر راه تحقق آن وجود ندارد، اعلام کرد: پیروزی اخیر غزه حاصل ثبات و پایداری ملت فلسطین و وحدت و هم‌بستگی آن بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.