ورود به دوران بلوغ با مصرف “رژیم غذایی” مناسب

اردیبهشت ۱۴۰۳

دوران بلوغ یک مرحله مهم در زندگی است که باید چند سال قبل از ورود به آن نوع رژیم غذایی مناسب را انتخاب کرده و مصرف کنیم.

دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشاه خبرنگاران گفت: تغذیه در دوران بلوغ به خاطر تغییرات فیزیولوژیکی که ایجاد می شود بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در دوران بلوغ از جمله این تغییرات می توان به افزایش حجم عضلات و رشد استخوان ها و اندام ها اشاره کرد اگر تغذیه در این دوران به درستی نباشد امکان رشد و عبور از دوران بلوغ را مشکل می کند.

زراتی خاطر نشان کرد: در زژیم غذایی دختران که در سن “بلوغ “هستند حتما باید مواد مغذی مانند حبوبات گوشت قرمز منابع “کلسیم” برای افزایش رشد استخوان ها مصرف لبنیات همچین منابع حاوی کلسیم شامل کلم سفید، کلم برگ کلم بنفش همچنین دانه کنجد وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین دختران باید از قرص آهن و مکمل آهن استفاده کنند مصرف مواد حاوی پر پروتئین مانند سفید تخم مرغ در پسران لازم و ضروری است به طور معمول ۴ تا ۵ در هفته مصرف داشته باشد همچنین استفاده از شیر و ماست و انواع گوشت ها و حبوبات به خصوص سویا لازم و ضروری است.

زراتی تصریح کرد: در دوران بلوغ از مصرف قندهای ساده آب میوه و شربت و شکلات های تافی جلوگیری شود چون این مواد روی هورمون های رشد اثر می گذارند و ترشح آن ها را کم می کند و رشد قدی اشخاص را مختل می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.