پادر میانی بزرگان برای حل اختلافات اکران

حواله اکران برای سینما آزادی صادر شد/

مشکلات اکران که از روزهای ابتدایی سال ۹۱ میان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش آغاز شده بود با پادرمیانی بزرگان فرهنگ و هنر کشور در روزهای آتی برطرف می شود و وضعیت اکران به روزهای خوش گذشته بازگردد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، در روز های پایانی ماه مبارک رمضان برای حل مشکلات به وجود آمده در زمینه اکران و با حضور برخی مسوولان عالی رتبه صحبت هایی مطرح شده که منجر به تشکیل جلسه ای میان وزیر ارشاد و روسای سازمان سینمایی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری و شهرداری شده است. 

در نتیجه این جلسه درخواستی از سوی وزیر ارشاد به شورای صنفی نمایش ارسال شده و این شورا با برگزاری یک گردهمایی غیر رسمی در خصوص حل برخی از مشکلات اقدام کرده است.

در این گردهمایی که شب گذشته -۱ شهریور ماه- و در غیاب برخی از اعضای شورای صنفی تشکیل شده است، تصمیماتی مبنی بر صدور حواله اکران برای سینماهای آزادی و پردیس های شهرداری اخذ شده و از صبح امروز-۲ شهریور ماه- فیلم های عیدفطر در سینماهای ملت، رازی، راگا و تماشا روی پرده رفته اند.

همچنین برخلاف تمایل حوزه هنری برای نمایش «کلاه قرمزی و بچه ننه» نظر شورای صنفی اکران فیلم سینمایی «ضدگلوله» در سینما استقلال است اما همچنان دو طرف در حال مذاکره برای تصمیم گیری در مورد انتخاب فیلم برای این سینما هستند.

سینما آزادی هم در روزهای آتی به جمع سینماهای اکران کننده فیلم های عیدفطر افزوده می شود تا مخاطبان آن دوباره به تماشای فیلم های مورد علاقه خود روی پرده این سینما بپردازند.

فیلمیران؛ پخش کننده فیلم های عیدفطر مشغول ارسال کپی های فیلم ها به سینماهای حوزه هنری در کل کشور است و همزمان با اکران فیلم های «ضدگلوله»، «بی خداحافظی» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» در سینماهای شهرداری، تبلیغات این فیلم ها در سینما آزادی در حال نصب است.

بنا بر این گزارش هنوز مشکلات حوزه هنری با شورای صنفی نمایش به صورت کامل برطرف نشده است اما به نظر می رسد با تلاش های مسوولان دو طرف به دور از پافشاری های گذشته خود در مورد تصمیماتشان در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا در روزهای آتی تمامی سینماهای ایران چون گذشته به اکران فیلم ها بپردازند.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۲۰۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.