پاسخ به خوانندگان خبرآنلاین: چرا بلیط برخی از مسیرهای قطار گران شد؟

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: سه روز پیش برای رزرو بلیط قطار اندیمشک – تهران اقدام کردم، بعد از صدور بلیط هم من و هم مسوول آژانس مسافرتی از گران شدن بلیط متعجب شدیم. قیمت بلیط ۱۹۶۰۰ تومان درجه یک شش تخته بود. لطفا پیگیری کنید علت گرانی بلیط مورد نظر چیست؟
برهمین اساس منصور عرب یارمحمدی معاون امور مسافری راه آهن افزایش قیمت این مسیر را تایید می کند اما در عین حال این افزایش قیمت را مربوط به تعهدات راه آهن در سال ۸۸-۸۹ به شرکت مهتاب سیرجم می داند و تاکید می کند این تعهدی بوده که شرکت راه آهن در قبال ورود واگن جدید از سوی این شرکت داشته اما به دلیل آنکه تا کنون به این تعهدات به طور کامل عمل نشده بود راه آهن هم اجازه افزایش قیمت نمی داد و در حال حاضر این افزایش قیمت مورد تایید قرار گرفته بنابراین این مساله هیچ ربطی به شرایط فعلی ندارد و مربوط به سالیان گذشته است.
یارمحمدی در پاسخ به این سوال که چرا این افزایش قیمت در دو فصل تابستان و پاییز صورت گرفته به نحویکه قیمت بلیط اندیمشک- تهران در بهار ۱۴ هزار و۸۰۰ تومان بوده و در تابستان به ۱۷ هزار و ۵۰ تومان و در نهایت در روزهای اخیر برای فصل پاییز به ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده، تصریح کرد: همانطور که گفتم این افزایش قیمت ها مربوط به تعهدات ما به این شرکت در سال ۸۸-۸۹ بر می گردد و قرار هم نیست در شرایط فعلی قیمت ها افزایش بیابد.
معاون امور مسافری راه آهن در عین حال در پاسخ به این سوال که بلیط های رجاء با توجه به زیان ده بودن آن افزایش می یابد یا خیر تاکید کرد: مشکل رجاء سوء مدیریت است و نه چیز دیگری.
وی توضیح داد: در قدیم وقتی کسی درامدش به هزینه هاش نمی رسید می گفتند طرف برجش بیشتر از خرجش است. این دقیقا مصداق کاملی برای شرایط رجاء است. این شرکت هزینه هایش بیشتر از درامدش است و مشکل آن با افزایش قیمت حل نخواهد شد.

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.