پیشنهاد محمد منتشری؛ ˝من جدا گریه کنان ابر جدا˝ شفیعی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

محمد منتشری معتقد است، اثر مظفر شفیعی با عنوان ˝من جدا گریه کنان ابر جدا…˝ بسیار شنیدنی است و این اثر می تواند روح انسان را به آرامش برساند.

محمد منتشری، خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: به طورکلی شنیدن موسیقی خوب می تواند روح آدمی را به آرامش برساند زیرا موسیقی در زندگی انسان نقش بسزایی دارد در نتیجه باید از میان موسیقی های مختلف اثری را انتخاب کنیم که بتواند روحمان را با آرامش پیوند زند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: به نظر من اثر مظفر شفیعی با عنوان “من جدا گریه کنان ابر جدا…” بسیار شنیدنی است و این اثر می تواند روح انسان را به آرامش برساند.

منتشری تاکید کرد: من از سال قبل این اثر را هر روز گوش می کنم زیرا شنیدن آن برایم لذت بخش است در نتیجه به همه مخاطبان پیشنهاد می کنم این اثر موسیقایی را گوش کنند زیرا این اثر قابلیت هزاران بار شنیدن را دارد.

محمد منتشری در ادامه خاطرنشان کرد: “من جدا گریه کنان ابر جدا…” غزلی بسیار دلنشین از امیر خسرو دهلوی است که مظفر شفیعی در آواز کرد بیات و دشتی اجرایش کرده است. همچنین در کنار آهنگسازی قابل توجه و اجرای ممتاز شفیعی،انتخاب اشعار مناسب از ویژگی های درخشان آلبوم است که نشان از حساسیت و دقت اعضای گروه برای رسیدن به یک محتوای واحد و منسجم دارد.

گفتنی است، من جدا گریه کنان ابر جدا اولین تجربه گروه ماهریز و همکاری اعضای آن با یکدیگر است. سازبندی اثر ایرانی است و آواز آن را همراهی می کند و ریتم قطعات و حال و هوای آنها به سبب تعدد آهنگسازان از هر قطعه به قطعه دیگر فرق می کند.

من جدا گریه کنان ابر جدا شامل ۷ قطعه است. قطعه اول تنها نام دارد که شعر آن متعلق به مرحوم نصرت رحمانی است و آهنگسازی آن را محمد سرخوش عهدهدار بوده است.

قطعه دوم شامل آواز و همنوازی نی و تار است که اشعار آن متعلق به مولانا و آهنگ متعلق به بابک شاهگلدی است. قطعه سوم چهار مضراب بیات ترک با آهنگسازی علی صحفی است. آواز کرد بیات و دشتی با دونوازیهای سنتور و کمانچه همراه است. بداهه نوازی این دو ساز با همراهی شعرهای امیرخسرو دهلوی است. باران سرودی دیگر سر کن که شعر آن را محمدرضا شفیعی کدکنی سروده و آهنگ آن را حسام اینانلو ساخته است را در ادامه این قطعات می شنویم.

آواز و همنوازی سه تار و تار کاری از حسین اینانلو و علی صحفی با اشعار ه. ا. سایه ششمین قطعه این مجموعه است.

آخرین قطعه هم پیوند مهرنام دارد که آهنگسازی آن را حسین اینانلو عهده دار بوده و شعر متعلق به شفیعی کدکنی است. خواننده قطعات مظفر شفیعی است و نوازندگان را محمد شوقی سرخوش نوازنده نی، بابک شاهگلدی نوازنده تار، آبتین غفاری نوازنده تنبک، علی صحفی نوازنده تار،هادی اینانلو نوازنده سنتور، حسین اینانلو نوازنده سه تار و عود و حسام اینانلو نوازنده کمانچه و قیچک تشکیل می دهند.

“من جدا گریه کنان ابر جدا” را شرکت آوا خورشید منتشر کرده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.