کرزای به ناتو هشدار داد

جام جم آنلاین: رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه در پی کشته شدن ۱۸ غیرنظامی افغان در حمله اخیر نیروهای ناتو اعلام کرد: ناتو دیگر نمی تواند علیه مناطق مسکونی در افغانستان حملات هوایی انجام دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حامد کرزای گفت: ما با ناتو به توافقی دست یافته ایم که براساس آن نیروهای ناتو دیگر با هیچ توجیهی نمی توانند منازل مسکونی مردم را بمباران کنند.

کرزای روز شنبه با فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان و رایان کروکر سفیر آمریکا در کابل دیدار کرد و  در این دیدار حملات به مناطق مسکونی افغانستان را به معنای نقض توافقنامه راهبردی میان آمریکا و افغانستان توصیف کرد.

کرزای در دیدار با فرمانده ناتو گفت همانگونه که در آمریکا حمله به مناطق مسکونی غیرقانونی است در افغانستان هم باید چنین اقدامی غیرقانونی باشد.

ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در پی حمله اخیر نیروهای تحت امرش به منطقه‌ای مسکونی در استان لوگر افغانستان عذرخواهی کرد.

فرماندهی ناتو در افغانستان در پی حادثه استان لوگر مدعی شد که در زمان عملیات مشترک نیروهای ناتو و افغانستان در این منطقه مورد هدف قرار گرفته اند به همین علت از بخش نیروی هوایی درخواست کرده اند منازل مسکونی را در منطقه بمباران کند. اما بعد از آن روستائیان ساکن منطقه اجساد زنان و کودکان قربانی در اثر این حمله ناتو را نشان دادند ناتو مدعی شد تحقیقاتی را درباره این حادثه انجام خواهد داد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.