گزارشات میدانی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت اجاره بها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

گزارشات میدانی حاکی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت اجاره بها طی تابستان امسال بود. بر اساس این گزارش، یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه تابستان امسال همانند سال گذشته شاهد افزایش شدید قیمت‌های اجاره  بودیم، گفت: تابستان امسال شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت‌های اجاره بها بودیم.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت اجاره بها در تابستان امسال هیچ افزایش قیمتی نداشت گفت: امسال به دلیل پایین بودن نرخ تورم قیمت اجاره بها افزایش چندانی نداشت. یکی دیگر از مشاوران املاک در خصوص بحث خرید و فروش مسکن گفت: شهریور و مهر ماه هر سال میزان خرید و فروش مسکن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: میزان رکود در خرید و فروش مسکن امسال بسیار شدید بود و ‌کمترین میزان قرارداد ثبت شده است. در شهریور امسال تعداد قراردادهای اجاره در کل کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه پیش‌بینی ما ثبات قیمت‌ها در شش ماهه اول امسال است، گفت: به عقیده عده‌ای از مالکان مسکن که از طریق اجاره‌بها امرار معاش می‌کنند زمانی که شیب تورم نزولی شده انتظار دارند به همان میزان نرخ اجاره‌بها افزایش یابد که به هیچ عنوان منصفانه نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: با بیان اینکه اجاره‌بها در تابستان امسال در شهر تهران وضعیت خوبی داشته و در شهریور ۹۲ تعداد ۱۰ هزار و ۱۲۷ قرارداد داشتیم که این میزان در شهریور ۹۳ به ۱۲ هزار و ۲۴۳ قرارداد رسیده است یعنی تعداد قراردادهای اجاره نسبت به سال گذشته تقریبا ۲۵ درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران یادآور شد:‌ با توجه به این‌ که در آستانه فصل پاییز هستیم به سمت کاهش قراردادهای اجاره می‌رویم و نقل و انتقالات کم می‌شود و فصل اجاره تقریبا سپری شده است.

عقبایی در خصوص تغییرات نرخ اجاره‌بها در تابستان امسال نیز گفت:‌ با توجه به این‌ که شاخص افزایش قیمت نداشته‌ایم، اجاره‌بهای بازار تقریبا با ثبات نسبی همراه بوده است. البته مواردی هم وجود داشته که افزایش نرخ اجاره‌بها را هم داشته‌ایم اما به‌ صورت عمومی ثبات خوبی بر بازار اجاره‌بهای مسکن حاکم بوده است.

براساس این گزارش، یک واحد ۶۳ متری واقع در شهران ۳۵ میلیون تومان ودیعه و ۲۰۰ هزار تومان برای اجاره گذاشته شد، همچنین یک واحد ۷۰ متری واقع پونک ۲۰ میلیون تومان ودیعه  و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به برای اجاره گذاشته شده است.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.