˝مُرَکّب خوانی ارکستر مردگان˝ به قشقایی می‌آید

۱۷فروردین۱۳،

اجرای عمومی نمایش ˝مُرَکّب خوانی ارکستر مردگان˝ به کارگردانی محمودرضا رحیمی از اواخر فروردین ماه جاری در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران آغاز می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، “مُرَکّب خوانی ارکستر مردگان” نمایشی بود که در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال غیر منتظره تماشاگران مواجه شد و تحسین منتقدان را برانگیخت.

این اثر تازه ترین همکاری مشترک محمودرضا رحیمی (کارگردان) و حمیدرضا نعیمی (نویسنده نمایش) بوده و شامل پنج اپیزود به اسامی سوگ چامه ی ایرج (نسخه ای برای گوسانی ) که روایت فریدون و پسرانش بر اساس شاهنامه ی فردوسی است به همراه مجلس وزیرکشی (مکاشفه در چگونگی بر دار شدن امیر حسنک وزیر)، تیغ ماهی (روایت یکی از وزرای قجر و پسرش)، آوار پریشانی(روایت شاعری به همراه همسرش در محضر برای طلاق) و اپیزود نزاع (روایت واگویه های انسانها هنگام ماهیگیری) است که به شیوه اپیزودیک بوده و تمام اپیزودها به شیوه ای خاص با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کند.

بر پایه این گزارش گروه اجرایی نمایش از هفته قبل تمرینات فشرده خود را در پلاتوی شماره یک مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده و با توجه به بازخوردهای اجرای جشنواره فجر، سعی دارد تا بتواند همرا ه با تمرین بیشتر، نواقص را تا حد امکان به حداقل برساند. این نمایش را گروه تئاتر نیوشا تولید کرده و فهرست کامل عوامل اجرایی به زودی اعلام می گردد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.