آزادی گروگان‌های ایرانی در لیبی

جام جم آنلاین: هفت تبعه ایرانی ربوده شده در لیبی آزاد و تحویل سفارت ایران در طرابلس شدند و طی ساعات آینده به کشور بازمی‌گردند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان از آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی خبر داد.

وی با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده برای آزادی این افراد گفت: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده به عمل آمده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، امروز هفت گروگا‌ن‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از ۶۵ روز آزاد و تحویل مقامات سفارت ایران در طرابلس شدند.

 صالحی افزود: این افراد همگی در صحت و سلامت کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آنها به کشور در حال انجام است و طی ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیئت هفت نفره مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ ۱۰/۵/۹۱ از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. طی مدت یاد شده هیئت‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسئولان لیبیایی مذاکره کردند.

همچنین وزیر خارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسئولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفتگو کرد.

این موضوع همچنین در مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.