آسیب های رایج در ورزش های توپی

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در رفتگی مناطق انگشتان آسیبی شایع است که بیشتر در بازیکنان ورزش های والیبال، هندبال و دیگر ورزش های توپی اتفاق می افتد.

 به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، در رفتگی مفصل انگشتان دست بازیکنان سبب می شد تا آنها ۲ تا ۳  هفته از دستهایشان استفاده نکنند.

این آسیب بیشتر در ورزش هایی چون بسکتبال،‌ والیبال و هندبال به وجود می آید.
 
در حدود ۸۰ درصد این در رفتگی انگشتان مختص به انگشت کوچک یا شست دست است.
 
هنگامی که در رفتگی جانبی اتفاق می افتد،  رباط جانبی مفصل نیز آسیب می بیند.

زمانیکه بازیکن آسیب می بیند  از عملکرد ناقص، درد، حساسیت، کجی و انحراف انگشت در جهتی خط مفصل می تواند تشخیص دهد که آسیب دیدگی در رفتگی مفصل انگشت رخ داده است و باید به پزشک مراجعه کند.
 
پزشک نیز ممکن است مفصل در رفته را به جای اصلی خود برگردااند و انگشت آسیب دیده را به انگشت مجاور بانداژ کند و در مواقعی که صدمه شدید است با استفاده از گچ عضو آسیب دیده را به مدت دوتا سه هفته بی حرکت کند.

البته از مفصل عکسبرداری صورت می گیرد زیرا امکان دارد شکستگی همراه با پارگی اتفاق باشد همچنین بازیکن باید این  را در نظر داشته باشد که پس از وقوع اسیب انگشت در رفته هر چه سریعتر به موضع طبیعی خود باز گردانده شود فرآیند در مان آسان تر خواهد بد.
 
شایان ذکر است:  اگر انگشت آسیب دیده در چند دقیقه اول جا انداخته شود درد شدیدی حس نخواهد شد.

اگر بازیکن مراقبتهای صحیح را انجام دهد،‌ در وقت کوتاهی می تواند به فعالیت های ورزشی خود باز گردد، البته فرد باید در وقت آسیب دیدگی تمرینهای آمادگی جسمانی عمومی را اجرا کند تا از نظر جسمانی افت  نداشته باشد و فقط ورزش هایی که انگشت دست فشار می آورد انجام ندهد تا مشکل مفصل انگشت فرد حادتر نشود./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.