آشکار شدن نفاق غرب در مسئله حقوق بشر

یک روزنامه نگار بحرینی با اشاره به نفاق غرب درباره مسئله حقوق بشر، تاکید کرد: وضع حقوق بشر در بحرین، عربستان و فلسطین هر روز بدتر می شود و غرب در این باره موضع قاطعی نمی گیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، عباس بوصفوان درباره تاثیر نشست ژنو درباره وضع حقوق بشر در بحرین و عضویت سعید الفیحانی در کمیته مشورتی شورای حقوق بشر گفت:این عضویت پیامدهای منفی برای وضع حقوق بشر در بحرین دارد و در واقع امری شخصی است و عضویت رسمی بحرین در این کمیته به شمار نمی رود.

وی گفت: حاکمیت بحرین تلاش می کند با بهره برداری از این امر چنین نشان دهد که این عضویت به معنای عضویت رسمی است که البته صحت ندارد.

عباس بوصفوان افزود: عضویت سعید فیحانی در این کمیته اقدامی شخصی است. البته، وی فردی غیر مستقل است و به حقوق بشر در بحرین ضربه می زند و این در همه گزارش ها مطرح شده است. او متاسفانه، با کسانی که رویکرد سرکوبگرانه در بحرین دارند همگام شده است و از فضای نامناسب در بحرین بهره برداری می کند.

بوصفوان افزود: بی گمان، این عضویت نشان دهنده نفاق و دورویی بین المللی و حمایت های غرب از سیاست های حاکمیت بحرین است.

روزنامه نگار بحرینی گفت: انتخاب فیحانی پیام غلطی از جامعه بین الملل به نظام سرکوبگر بحرین است زیرا این اقدام در واقع عامل تشویق رژیم حاکم بحرین به شمار می رود و سبب سرکوبگری بیشتر رژیم خواهد شد.

وی گفت: پس از این تصمیم علی النعمه در بحرین به شهادت رسید و تصاویر پیکر وی نیز نشان می دهد که وی به قتل رسیده است. معمولاً اگر فردی که از ناحیه پشت سر و کمر هدف قرار می گیرد، در حال رویارویی نبوده است.

بوصفوان تصریح کرد: اوضاع حقوق بشر نه فقط در بحرین بلکه در جهان در حال بدتر شدن است و شورای حقوق بشر هیچ اقدامی انجام نداده است. توصیه هایی ارائه شده اجرایی نمی شود و حقوق بشر در دیدگاه آن هیچ جایگاهی ندارد. البته، مخالفان و مردم بحرین رژیم حاکم را در جلسات نشست ژنو با مشکل مواجه کردند و کارنامه آن را سیاه نشان دادند.

وی گفت: مردم بحرین می دانند که مسئله حقوق بشر در بحرین مسئله ای پیچیده است. اکنون وضع حقوق بشر از فلسطین گرفته تا بحرین وخیم است. غرب همچنان از رژیم های ظالم در بحرین، اسرائیل و کشورهای دیکتاتوری حمایت می کند. در عربستان وضع حقوق بشر به شدت تیره است.
بوصفوان خاطرنشان کرد: رژیم حاکم بحرین در شرایط نامناسبی است و حتی پادشاه بحرین در نشست ژنو نیز شرکت نکرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.