آغازی بر درمان قطعی ایدز

۳۱فروردین۱۳،
ممتاز نیوز :پژوهشگران علوم پزشکی در امریکا می‌گویند موفق شده‌اند کودکی را که از زمان تولد در بدنش ویروس ایدز وجود داشته، درمان کنند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ، به‌گفته این پژوهشگران، آنها دوره درمان این کودک را ۳۰ ساعت پس از تولدش آغاز، و از داروهای استاندارد استفاده کرده‌اند.

داروهای این دختر که اکنون دو سال و نیم سن دارد، متوقف شده و تا کنون علائمی از عفونت بروز نکرده است. با این حال گفته می‌شود باید آزمایشهای بیشتری انجام گیرد تا مشخص شود اینگونه درمان در کودکان دیگر نیز نتیجه‌بخش است. اما این نتیجه می‌تواند آغازی برای درمان اچ‌آی‌وی-ایدز در کودکان باشد.

این موفقیت نشان می‌دهد درمان زودهنگام و شدید در کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد و از تکثیر ویروس و آلوده شدن سلولهای بدن جلوگیری کند. آزمایشها نشان می‌دهند این کودک دیگران را مبتلا نمی‌کند و تمام آزمایشهایش هم منفی بوده و به درمان کامل، بی‌اندازه نزدیک است.

 با این حال، هنوز نمی‌توان به‌یقین گفت ویروس از بدن او ریشه‌کن شده و شاید بعدها نشانه‌ای از آن یافت شود. اما اگر کودک در آینده علائم بیماری در خود نشان ندهد، دومین مورد گزارش‌شده از درمان اچ‌آی‌وی-ایدز در دنیا خواهد بود.
 

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.