آغاز به‌کار سایت تولید ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در همایش “تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به اینکه بحث تولید ملی بحث کلان و راهبردی است و باید از منظر فرابخشی به آن نگاه کنیم اظهار داشت: ای کاش دولت‌ها فرمایشات امام خمینی در وصیت‌نامه ایشان را عمل می‌کردند که چقدر صریح و روشن مطرح کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: فرمایش امام حاضر مانند امام راحل هر نوع فعالیتی را برای حل مشکل تورم و اشتغال و بحث تولید ملی مطرح می‌کند و بحث امنیت ملی و توطئه‌های دشمن را نیز در این مسیر باید در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی، ترجیح پشت میزنشینی به کار و تلاش است افزود: ضعف خودباوری و اعتماد به نفس در جوامع دانشگاهی و مردم از چالش‌های مطرح شده در فرهنگ کار و تولید است که این چالش به عنوان مشکل اصلی در تحقق تولید ملی به حساب نمی‌آید.

رئیس سازمان بسیج سازمان مستضعفین درباره اینکه نیروی انسانی، مدیریت و فرهنگ کار و تولید از ارکان مهم تولید ملی هستند گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل در سال داریم که اغلب آن هم فنی و مهندسی هستند و ۱۵ درصد آنها بیکار هستند، ‌مشکل این است که اغلب رشته های تحصیلی ما با مسائل اقتصاد و بازار بیگانه‌اند.

نقدی با اشاره به اینکه ضعف خودباوری نیروهای دانشگاهی ما مشکل جدی است اظهار داشت: توصیه امام خمینی به دانشجویان کاملا فراموش شده و از سوی دیگر تحقیر کردن و آبروی جوانان دانشجو را بردن موجب می‌شود تا او پس از آنکه در پشت میز قرار گرفت به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اعتماد نداشته باشد و با شرکت‌های خارجی کار کند.

وی افزود: نیروی انسانی، ‌مدیریت، فرهنگ کار و تولید به عنوان مسائلی است که چالش‌هایی را برای تحقق تولید ملی به وجود آورده است و باید برای رفع آنها به تولید در کشور کمک کرد.

رئیس سازمان بسیج سازمان مستضعفین در بخش دیگری از سخنانش به اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت:  گفت:‌ اردوهای جهادی چند هدف را همزمان دنبال می‌کند و جنبه سازندگی را به دنبال دارد.

به گفته وی کارهای آبرسانی،‌ جنگل‌داری، آبخیزداری، سیل‌بندها در مسیر رودخانه، برق‌رسانی و انواع خدمات برای روستاها در اردوهای جهادی انجام می‌شود بنابراین بسیجیان در روستاها سازندگی می‌کنند که نتیجه آن خودسازی است.

 نقدی همچنین از آغاز به کار سایت تولید ایرانی خبرداد و گفت: از امروز سایتی تحت عنوان “تولید ایرانی” اخبار مربوط به تولید ملی را پوشش خواهد داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.