آغاز توزیع کتب درسی از ۱۲ شهریور ؛تک فروشی کتب از ۱۵ مهر

آموزش > متوسطه
مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع کتاب‌های مقاطع راهنمایی و دبیرستان از ۱۲ شهریور ماه در سراسر کشور و از ۱۸ شهریور در استانهای تهران و البرز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید احمد حسینی در نشست خبری توزیع کتاب‌های درسی افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، تمامی کتاب‌های درسی چاپ شده و در حال توزیع است.

 وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در مدارس سراسر کشور حضور خواهند داشت، ادامه داد: امسال ۹۹۱ عنوان کتاب درسی و ۱۳۱ میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، پیش دانشگاهی و هنرستان‌ها چاپ شده است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب‌های درسی دوره راهنمایی تحصیلی و دبیرستان از طریق پنج هزار و ۴۰۰ کتاب فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود که بر اساس برنامه زمان‌بندی، توزیع کتاب‌ها در تمامی استان‌ها از ۱۲ شهریور و در تهران و البرز از ۱۸ شهریور آغاز می‌شود.

 وی تاکید کرد: تمامی کتاب فروشی‌ها موظفند عناوین همه کتاب‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند و هیچ کتاب فروشی حق ندارد عناوین را حتی با یک کسری تحویل دهد.

 حسینی گفت: کتابهای درسی دوره ابتدایی از بهمن ماه سال گذشته، دوره پیش دانشگاهی از اردیبهشت امسال و کتاب‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش نیز از ابتدای تیرماه در اختیار استان‌ها قرار گرفته، لذا مسئولان توزیع کتابهای درسی استانها با توجه به اینکه این کتاب‌ها از طریق واحدها در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرند، می‌توانند از ۱۲ شهریور ماه نسبت به توزیع کتاب در واحدها اقدام کنند.

 وی ادامه داد: توزیع کتاب‌های ابتدایی، فنی حرفه‌ای و پیش دانشگاهی در واحدهای آموزشی استان‌های تهران و البرز نیز از ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود.

 به گفته مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امسال هیچ گونه مشکلی در زمینه تولید و توزیع کتاب‌های درسی وجود نخواهد داشت؛ ضمن اینکه تک فروشی نیز در فروشگاه‌های اعلام شده سراسر کشور از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

 حسینی تاکید کرد: تمامی کتاب فروشی‌هایی که اقدام به توزیع کتاب درسی دارند تا پایان آذرماه می‌توانند کتابهای مورد نیاز دانش آموزان را در صورت مراجعه تامین کنند، اما پس از آن کتابها به تهران بازگشت داده خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: تمامی کتاب‌های درسی دارای pdf است و هم اکنون از طریق سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی قابل دریافت است.

 مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال شش عنوان کتاب برای دوم ابتدایی و ۹ عنوان کتاب نیز برای ششم ابتدایی به صورت جدید التالیف چاپ شده است، گفت: امسال ۶۳ عنوان از کتاب‌ها به همراه CD یا DVD به دانش آموزان تحویل داده می‌شود که از این تعداد ۵۱ لوح مربوط به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش و ۱۲ لوح نیز مربوط به دروس راهنمایی و دبیرستان است.

 حسینی درباره رسیدگی به شکایت‌های احتمالی از نحوه توزیع و یا قیمت کتاب‌ها نیز گفت: اولیا و دانش آموزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف درباره نحوه توزیع و قیمت‌ها به شماره تلفن ۴۴۹۸۷۹۷۳ و ۸۸۸۲۷۷۷۸ اطلاع دهند.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک ریال قیمت کتاب‌ها را افزایش نداده و سودی هم از این بابت نمی‌کند، گفت: افزایش چند درصدی قیمت کتاب‌ها مربوط به افزایش حقوق دستمزد کارگران و سایر عوامل است، چرا که کتاب‌های درسی توسط بخش خصوصی چاپ می‌شود و آموزش و پرورش بر عملکرد چاپ نظارت دارد، لذا افزایش چند درصدی این قیمت‌ها از سوی آموزش و پرورش نیست.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.