آغاز حذف یارانه خانواده های پر درآمد از سوی دولت

گردآوری توسط سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/10/87b9ee03f8ff481e77b22639b13b525f.jpg

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سیاست پیچیدن نسخه واحد در حوزه هدفمندی یارانه ها برای همه اقشار جامعه شفا بخش نیست گفت: دولت حذف یارانه نقدی خانوارهای غیر نیازمند را آغاز کرده است.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت حذف دهک های پر درآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: باید پذیرفت دولت در حال حاضر برای تامین منابع مالی در اجرای قانون هدفنمدی یارانه ها با مسئله روبروست.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، افزود:بر اساس قانون هدفمندی دولت مکلف است یارانه ها را به اقشار نیازمند اختصاص دهد که البته دولت برای انجام این مهم تاکنون گام ها موثری برداشته و علاوه بر حذف خانوارهای که از دریافت یارانه نقدی بصورت داوطلبی انصراف دادند، به ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز یارانه پرداخت نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: در حال حاضر دولت روند شناسایی خانوارهایی که به یارانه نیاز ندارند را شروع کرده و برخی از آنها را حذف کرده که البته باید این کار را براساس اطلاعات دقیق انجام دهد.

جلیلی افزود: باید پذیرفت برای تامین منابع مالی پرداخت یارانه های نقدی از دو راهکار افزایش قیمت حامل های انرژی و راهکار حذف یارانه نقدی خانوارهای غیر نیازمند راهکار دوم بهتر است به دلیل اینکه سابقه نشان داده با افزایش قیمت حامل های انرژی از سوخت بصورت مطلوب استفاده بهینه ای نشد همچنین در روند کنترل آلایندگی هوا نیز اتقاق قابل توجهی نیافتاد.

وی گفت: سیاست پیچیدن نسخه واحد در حوزه هدفمندی یارانه ها برای همه اقشار جامعه شفا بخش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کشور یادآور شد: با توجه به منابع محدود برای پرداخت یارانه نقدی باید اولویت بندی هایی در این زمینه صورت گیرد طبقه بندی خانوارهای نیازمند دریافت یارانه نقدی باید بر اساس اطلاعات دقیق انجام شود.

تابناک

www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.