آغاز طرح iبهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران در قائنات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران از اجرای طرح iبهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران ایران، در پنج روستای شهرستان قائنات خبرداد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، محسن احتشام، در بازدید از مراحل اجرایی طرح iبهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران ایران، گفت: پس از اجرای موفق این طرح در سال قبل، در سال جاری این طرح iبه صورت گسترده اجرا می‌شود.

وی با اشاره iبه اهداف این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح را iبهبود کیفی زعفران ایران است که در قالب این طرح مراحل برداشت و جداسازی زعفران iبه صورت استاندارد اجرا می‌شود و از ناخالصی‌های زعفران کاسته خواهد شد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه زعفران قائنات حرف اول را در بازار می‌زند و اجرای این گونه طرح‌ها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، تاکید نمود: همان گونه که نتیجه اجرای پایلوت طرح در سال قبل نشان داد با اجرای این طرح استانداردهای تولید زعفران مرغوب رعایت می‌شود و صادرات زعفران نیز iبهتر خواهد شد.

احتشام iبه تفاوت قیمتی زعفران تولید شده در این شیوه اشاره نمود و اظهار نمود: زعفرانهای تولیدی در قالب این طرح iبه سبب کیفیت بالایی که دارد با اختلاف قیمتی حداقل ۲۰۰ هزار تومان در بازار خریداری می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.