آغاز طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران در قائنات

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

چکیده: نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران از اجرای طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران ایران، در پنج روستای شهرستان قائنات خبرداد.

منطقه خراسان جنوبی، محسن احتشام، در بازدید از مراحل اجرایی طرح بهبود کیفیت و شناسه تولید زعفران ایران، گفت: پس از اجرای موفق این طرح در سال پیش، در سال جاری این طرح به صورت گسترده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: هدف از اجرای این طرح را بهبود کیفی زعفران ایران است که در قالب این طرح مراحل برداشت و جداسازی زعفران به صورت استاندارد اجرا می‌شود و از ناخالصی‌های زعفران کاسته خواهد شد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه زعفران قائنات حرف اول را در بازار می‌زند و اجرای این گونه طرح‌ها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، تاکید نمود: همان گونه که نتیجه اجرای پایلوت طرح در سال پیش نشان داد با اجرای این طرح استانداردهای تولید زعفران مرغوب رعایت می‌شود و صادرات زعفران نیز بهتر خواهد شد.

احتشام به تفاوت قیمتی زعفران تولید شده در این شیوه اشاره نمود و اظهار نمود: زعفرانهای تولیدی در قالب این طرح به سبب کیفیت بالایی که دارد با اختلاف قیمتی حداقل ۲۰۰ هزار تومان در بازار خریداری می‌شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.