آمار خروج نخبگان از کشور نادرست است

جام جم آنلاین: معاون فرهنگی امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: با بررسی اطلاعات مربوط به نخبگان در این بنیاد به آسانی روشن می شود اطلاعاتی که در مورد خروج نخبگان از کشور داده می شود، صحت ندارد.

سید حسن حسینی در مراسم آغاز به کار سامانه جامع الکترونیکی مدیریت امور و ارتباط با نخبگان و استعدادهای درخشان (ثریا) در بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نفرات برتر کنکور و دارندگان مدال های مختلف جزو نخبگان محسوب می شوند افزود: حدود ۴۲۰۰ دارنده مدال طلا، نقره و برنز داریم که ۹۶۰ نفر آنها دارندگان مدال طلا هستند.

وی گفت: از این میان ۴۶۱ نفر مدال جهانی دارند که ۲۵۵ نفر آنها معادل ۶۰ درصد از بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند و بیشتر آنها در حال گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی هستند.

حسینی افزود: اعلام کنندگان آمار بر اساس تحقیقی بر روی ۹۱ نفر از دارندگان مدال جهانی اعلام نتیجه کرده اند در حالی که برای تحقیق روی این جامعه باید همه ۴۶۱ نفر در نظر گرفته می شد.

معاون بنیاد ملی نخبگان گفت: هر چند باید در نظر گرفت رفتن به خارج از کشور در مجموع بد نیست چرا که بسیاری از تحصیل کنندگان ایرانی در خارج از کشور به کشور باز گشته اند و بسیاری از آنها در زمره مدیران مهم قرار دارند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.