آمریکا و رژیم صهیونیستی تعیین کننده نتیجه مذاکرات/ اشتون در عمل از خود هیچ اختیاری ندارد

۱۴فروردین۱۳،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه اشتون در عمل هیچ اختیاری از خود ندارد و رژیم صهیونیستی و آمریکا روند مذاکرات را به تیم اروپایی دیکته می‌کنند لذا به اظهارات اشتون در ارتباط با نتیجه مثبت مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران نمی‌توان خیلی امیدوار بود.

“اسماعیل کوثری” نماینده مردم تهران، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با اظهار امیدواری “کاترین اشتون” در نتیجه مذاکرات “آلماتی ۲ ” اظهار داشت: اشتون همیشه قبل از آغاز مذاکرات هسته‌ای با ایران از کسب نتیجه مثبت در این مذاکرات اظهار امیدواری می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه اشتون در عمل هیچ اختیاری از خود ندارد و رژیم صهیونیستی و آمریکا روند مذاکرات را به تیم اروپایی دیکته می‌کنند لذا به اظهارات اشتون در ارتباط با نتیجه مثبت مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران نمی‌توان خیلی امیدوار بود.
 
کوثری ادامه داد: تا زمانی که آمریکا، انگلیس و فرانسه طبق قانون عمل نکنند و به دنبال اعمال سیاست‌های خود در مذاکرات باشند، قطعا این مشکل در مذاکرات هسته‌ای، ادامه  پیدا کرده و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خارج از قوانین ان‌پی‌تی در حق هسته‌ای خود عمل نکرده و بنا به ادعای غرب، داشتن فناوری هسته‌ای ایران در چارچوب قوانین برای آنها پذیرفتنی است، اما متاسفانه تیم مذاکره کننده در عمل خلاف ادعاهای خود را ثابت کرده‌ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر غرب برخورد منصفانه‌ای در مورد حق هسته‌ای ایران داشته باشد؛ قطعا نتیجه ایده آل حاصل خواهد شد اما آنها به هیچ وجه نمی خواهند از زور و فشار علیه جمهوری اسلامی عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.