تحلیل آنتی وار؛ تغییر سیاست های آمریکا در قبال ایران

خبرگزاری آریا- پایگاه خبری آنتی وار از تغییر سیاست های آمریکا در نحوه ی گفتار و رفتار در قبال ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری آنتی وار، در این گزارش آمده است تنها دلیل ادامه تحریم ها بر دولت ایران متقاعد کردن ایران در جهت تغییر موضع خود در بررسی طیف وسیعی از فعالیت هایش است.
بر اساس این گزارش به قلم جاسمین رامسی، دولت آمریکا بر این باور است که نتیجه ی ادامه تحریم ها بر دولت ایران درجهت سیاست های خاصی مبنی بر افزایش فشار و  تعاملاتی اتخاذ شده است تادولت ایران را به پای میز مذاکرات بکشاند.این در حالی است که تحریم اقتصادی تنها نتیجه ی سوئی بر اقتصاد آمریکا داشته و در پی آن رکود اقتصادی ،افزایش نرخ بیکاری را در آمریکا و اروپا را به همراه داشته است.
نویسنده بر این باور است،در حالی که این موضوع کاملا شفاف است که دولت آمریکا توان مالی و نظامی را برای شروع جنگ با دولت ایران ندارد از این نوع تحریم ها به عنوان نوعی جاگزین برای جنگ استفاده می کند در حالی که دولت ایران در مقابله با تحریم ها به موفقیت دست یافته است و اقتصاد آمریکا رو به فلج شدن گام برمی دارد.
نویسنده اظهار کرد،بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حال حاضر انگیزه ای برای مقابله و جنگ با دولت ایران وجود ندارد ،اظهارات اخیر اوباما و نتانیاهو در ژانویه سال گذشته از اتخاذ سیاست هایی در جهت مقابله با دولت ایران خبر می دهد.
نویسنده اذعان داشت،در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما در مذاکرات مربوط به جنگ که در کمیته ای تحت عنوان کنفرانس تحت عنوان کمیته روابط عمومی رژیم صهیونیستی و آمریکا حضور داشت،نتانیاهو افزود،اقدامات اوباما در برابر ایران را مورد انتقاد قرار داد و افزود تحریم ها علیه دولت ایران ملزم به شدت یافتن است.
نویسنده معتقد است،عدم تمایل دولت آمریکا در تطابق خط قرمز های دولت ایران و رژیم صهیونیستی تنها دلیلی است که سردی روابط دیپلماسی رژیم صهیونیستی و آمریکا را به همراه داشته است.
نویسنده در ادامه افزود،چندی پیش روزنامه واشنگتن در مقاله ای که در پایگاه خبری این روزنامه منتشر شده بود، از تغییر محتوای تحریم علیه ایران خبر داد.بر اساس این گزارش،یک مقام  ناشناس در این خصوص اعلام کرد: محتوای تغییر یافته حاکی از تاثیرات تحریم ها بر ایران است،این در حالی است که دولت ایران در رویایرویی با این تحریمات موفق شده و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد کشور های اروپایی و آمریکا به وضوح قابل مشاهده است.
نویسنده در این گزارش می نویسد،در بسیاری از منابع خبری آمریکایی اخیرا گزارش های بی اساسی در مورد  تحریم ها علیه ایران به چاپ رسیده است.
بر اساس این گزارش ،اوباما به طور علنی در مذاکرات برگزار شده تحت عنوان (IAPAC) در ماه مارس اعلام کرد در صورتی که از سوی دولت آمریکا انتظار می رفت حکومت ایران در برابر تحریم های فلج کننده و بی سابقه توانایی مقابله نداشته باشد، اما چنین نشد.
نویسنده معتقد است،با توجه به نگرانی های ایجاد شده در پی بی نتیجه بودن تحریم ها بر دولت ایران طی چند روز گذشته سخنگوی کاخ سفید ویکتوریا نولاند اظهار کرد،دولت آمریکا نیازمند همکاری تمامی دولت ها در جهان به منظور تشدید تحریم ها و کسب توانایی لازم در این خصوص است.نولاند در نشست خبری اخیر در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد،تحریم های جدیدی در جهت صدمه به دولت ایران برنامه ریزی شده است.
نویسنده بر این باور است،سیاست های آمریکا در قبال دولت ایران در هر حوزه ای ناکار آمد است و بر اساس اظهارات رئیس کمیته امور خارجه نمایندگان مجلس در آمریکا ،کاهش و یا افزایش تحریمات بر ایران کاملا بی تاثیر خواهد بود.
نویسنده در ادامه می نویسد،بر اساس گزارش منتشر شده به قلم دیوید اگتانپوس تحت این عنوان که “چگونه دولت ایران را تضعیف کنیم؟” وی آورده است،تحریم ها ،بمب ها و سیاست های اوباما تاثیری در تضعیف دولت ایران ندارد.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که بر اساس افشاگریهای برخی از روزنامه های آمریکایی وزارت خزانه داری آمریکا به صورت محرمانه  دستور ادامه دادو ستد برخی شرکتها را با ایران صادر کرده است. 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.