ابراز امیدواری اول‌وزیر گرجستان نسبت به ملاقات با رهبران روسیه

۲۸م آذر ،

نخست‌وزیر گرجستان اعلام کرد، امیدوار است در آینده‌ای نزدیک با رییس‌جمهوری یا نخست وزیر روسیه دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بیدزینا ایوانیشویلی، نخست وزیر گرجستان که در ماه اکتبر در راس قدرت در این کشور قرار گرفت، اعلام کرد، زوراب آباشیدزه، نماینده ویژه گرجستان و گرگوری کاراسین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا دیداری را در ژنو داشته‌اند.

با این حال، ایوانیشویلی ضمن ابراز امیدواری برای دیدار با دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه یا ولایمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور در آینده‌ای نزدیک، اعلام کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار میان رهبران دو کشور وجود ندارد. ‌

نخست‌وزیر گرجستان ادامه داد، دیدار اخیر میان دیپلمات‌های دو کشور با محوریت روابط فرهنگی و تجاری دوجانبه بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم روابطمان را با مسکو بهبود بخشیم.

نخست‌وزیر گرجستان اظهار کرد: دیدار بعدی میان دیپلمات‌های دو کشور احتمالا در دو ماه آینده برگزار خواهد شد.

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو آماده است اقداماتی معقول و منطقی در راستای عادی‌سازی روابطش با گرجستان به عمل آورد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: در صورتی که مطلع شویم گرجستان به عادی‌سازی روابطش با مسکو تمایل دارد، در این راستا به طور منطقی و مطابق با منافع شهروندان اقدام خواهیم کرد اما مایلیم اول بدانیم که عادی‌سازی روابط دوجانبه در چه شرایطی صورت خواهد گرفت.

در عین حال، وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو آماده است تا امکان از سرگیری پروازهای هواپیماها بین روسیه و گرجستان به طور عادی فراهم آید.

لاوروف تصریح کرد: مقام‌های روسی در آینده‌ای نزدیک با نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان دیدار خواهند کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دولت مسکو نیست که سبب آسیب دیدن روابط روسیه و گرجستان شده است. مسکو همواره در راستای تسهیل روابط میان شهروندان گرجستان و روسیه فعالیت داشته است.

در ماه اوت سال ۲۰۰۸ روابط دیپلماتیک میان گرجستان و روسیه به دنبال مناقشات بر سر منطقه اوستیای جنوبی قطع شد.

پیش از این، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد در صورتی که گرجستان استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت بشناسد، مسکو روابطش را با این کشور از سر خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.