ابزار هوشمند برای تصویربرداری سه‌بعدی در گوشی‌های معمولی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان موفق به ساخت ابزاری شده‌اند که می‌تواند در فضای بسته و باز با نور محیط خود را تطبیق دهد و حتی در فضاهای کم‌نوری مانند موزه‌ها نیز امکان تصویربرداری و اسکن کردن سه‌بعدی را فراهم کند.
 
The app can be used to produce 3D portraits
 
 
به گزارش فارس به نقل از گیزمگ، بسیاری از ما گوشی هوشمند را جایگزین دستگاه‌های الکترونیکی مختلف از جمله دوربین دیجیتالی و سیستم‌های قابل‌حمل چندرسانه‌ای کرده‌ایم. اما به واسطه پیشرفت‌های فناوری وظایف گوشی‌های هوشمند از میزان کنونی هم بیشتر خواهد شد تا این دستگاه‌ها بتوانند وظایف اسکنرهای سه‌بعدی را هم در اختیار بگیرند.
 
محققان مرکز ETH Zurich موفق به ساخت ابزاری شده‌اند که به گوشی‌های هوشمند معمولی امکان می‌دهد از مدل‌های و اشیا پیرامون خود به صورت سه‌بعدی تصویربرداری کرده و نمایش دهند تا در نهایت بتوان از این مدل‌ها در چاپگرهای سه‌بعدی استفاده کرد.
 
این ابزار به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند در فضای بسته و باز با نور محیط خود را تطبیق دهد و حتی در فضاهای کم‌نوری مانند موزه‌ها نیز امکان تصویربرداری و اسکن کردن سه‌بعدی را فراهم کند.
 
برای استفاده از این ابزار، کاربران به راحتی دوربین دیجیتالی نصب شده روی گوشی هوشمند خود را فعال می‌کنند و آن را سمت شیئ مورد نظر خود می‌گیرند. سپس گوشی را در اطراف شیئ حرکت می‌دهند تا تصویربرداری از تمام زوایای آن صورت گیرد.
 
این ابزار در هنگام چرخش دوربین از حسگرهای گوشی استفاده می‌کند تا نحوه چرخش به دور شیئ مورد نظر و زوایای آن را بررسی کند تا در نهایت یک تصویر سه‌بعدی حاصل شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.