اجرای طرح ورمی کمپوست در شهرداری منطقه ۲۲

شنبه ۱۴ مرداد – ۰۹:۲۷:۴۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مهندس مرادی اعلام کرد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-شهرداری منطقه ۲۲، با هدف ارتقای رویکرد کاهش زباله، جلب مشارکت شهروندان برای نیل به این هدف و جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست طرح ورمی کمپوست را اجرا می کند.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت: « این طرح با توجه به تصویب طرح مطالعاتی کوچک مقیاس پیشنهادی منطقه ۲۲ در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با عنوان « امکان سنجی طرح اجرای ورمی کمپوست در ناحیه یک منطقه ۲۲» اجرا می شود. طرح ورمی در راستای نهادینه کردن و بستر سازی انجام مطالعات کاربردی در زمینه فعالیتها و خدمات شهرداری در مسیر دستیابی به منشور علمی شهرداری تهران صورت می گیرد و منطقه ۲۲ همزمان با شروع انجام مطالعات توسط مجری طرح، به اجرای این طرح در یکی از میادین میوه و تره بار ناحیه یک خواهد کرد.»
وی افزود: « از آنجا که تولید زباله یکی از دغدغه های شهرداری و شهروندان بوده، کاهش تولید آن و استفاده از روشهای تبدیلی همواره مورد توجه بوده است. بنابراین رویکرد کاهش تفکیک و تبدیل زباله به ورمی کمپوست و پروتئین هیدرولیز شده با استفاده از کرم آیزینیا فوتیدا یکی از بهترین رویکردهاست. »
گفتنی است ورمی‌کمپوست یک کود آلی بیولوژیک فاقد بو و هر گونه علف هرز است و در طرح  ورمی کمپوست، جمع آوری اطلاعات به صورت پیمایشی و کتابخانه ای حاصل می شود که بر اساس میزان زباله جنس زباله و شرایط محیطی مورد  تجزیه تحلیل  قرار خواهد گرفت. شاخص مدنظر برای اجرای طرح  نامبرده، رویکرد کاهش تدریجی، تفکیک در مبدأ و بازیافت زباله هاست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۰۹۲۷۴۲۵۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.