احیای سازمان مدیریت توسط مجلس/ تلاش برای تحقق سهم تولید توسط دولت

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه مجلس تاکید کرد؛

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از طرح نمایندگان برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اینکه پس از پایان برنامه پنجم نگوییم ۲۵ درصد از اهداف برنامه محقق شد طرحی را به منظور احیای سازمان مدیریت ارایه خواهم کرد.

وی  با بیان اینکه معاونت نظارت راهبردی درحال حاضر دستوری عمل می کند، اظهار داشت: عملکرد برنامه پنجم درسال گذشته نشان می دهد که معاونت نظارت راهبردی نتوانسته درمسیر اهداف برنامه حرکت کند.

وی با تاکید براین که بودجه سال ۹۱ با اهداف برنامه فاصله دارد تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه و برداشتن گامهای شفاف و روشن درراستای رسیدن به اهداف مورد نظر باید برنامه محور باشیم و بین افق چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های میان مدت و بلند مدت ارتباط تنگا تنگ ایجاد شود.

کاتب با تاکید بر ضرورت احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: در نبود سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نظر می‌رسد که دیدگاههای فردی جایگزین دیدگاههای برنامه ای شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یقینا اگر تمامی قوانین بودجه بر اساس اهداف برنامه شکل بگیرد ، مشکلات کمتر می شود ؛ در کمیسیون برنامه و بودجه شدیدا دنبال این موارد هستیم تا دولت را قانون را محور کنیم که اگر این اتفاق بیفتد ، شک نداریم که بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اقتصادی زیاد مطلوب نیستیم؛ اگر طبق فرمایش رییس مجلس هدفمندی یارانه ها مرحله به مرحله انجام می شد و دولت این بحث را اجرایی می کرد، وضع از این بهتر بود.

کاتب افزود: مجلس در تلاش است تا مشکلات اقتصادی را بر طرف کند؛ در سال تولید ملی یکی از نگاه های ما در مجلس به سمت تولید است و در تلاشیم تا سهم بخش تولید وصنعت که دولت مکلف به پرداخت آنهاست، هر چه زودتر محقق شود./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.