اخبار سینما:محمد رضا عباسیان شمشیر نقره ای جشنواره فیلم لهستان را از آن خود نمود۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

در اولین حضور ایران در جشنواره بین المللی فیلم های تاریخی و نظامی لهستان، فیلم مستند مدرسه ساخته محمد رضا عباسیان توانست جایزه شمشیر نقره ای این جشنواره را از آن خود کند.

به گزارش تفسیری هنر آنلاین،سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های تاریخی و نظامی لهستان در شهر “ورشو” و با حمایت “موسسه فیلم لهستان” و وزارت دفاع این کشور از تاریخ ۲۶ مهر ماه آغاز iبه کار نمود و روز گذشته اول آبان ماه iبه کار خود خاتمه داد.

این فستیوال میزبان ۵۰ عنوان فیلم در سه بخش رقابتی فیلم های داستانی، فیلم های مستند و فیلم های آموزشی بوده که در این میان ۳۷ عنوان iبه بخش نهایی راه یافتند.

فیلم مستند “مدرسه” iبه تهیه نمایندگی وکارگردانی “محمدرضا عباسیان” که iبه موضوع جنگ بوسنی و کشتار مسلمانان این کشور می‌پردازد iبه عنوان تنها نماینده کشورمان و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در لهستان در این رقابت شرکت نمود و جایزه شمشیر نقره ای را در بخش رقابتی فیلم های مستند از آن خود نمود.

شایان ذکر است بدلیل عدم حضور عباسیان در این جشنواره ،وابسته نظامی کشورمان طی مراسم رسمی، جایزه را دریافت نمود.
فیلم مستند “مدرسه” پیش تر برای حضور در بخش مسابقه فیلم‌های مستند بلند دوره هفتم (۲۰۱۲) جشنواره الجزیره برگزیده شده بود، اما محمد رضا عباسیان در اعتراض iبه سکوت شبکه الجزیره بر جنایات بحرین طی نامه ای iبه دبیر جشنواره فیلم مستندش را از جشنواره خارج نمود.
وی علاوه بر این فیلم، مستندهای دیگری همچون از انزلی تا باکو(۱۳۷۳)، زائر(۱۳۷۴) و افغانستان سرزمین خسته(۱۳۷۷) را iبه عنوان تهیه‌کننده مقابل دوربین برده است.

همچنین میراث موعود(۱۳۷۹)، سکوت در تاریکی(۱۳۸۰)، چهره‌های مجازی(۱۳۸۲)، قانا (۱۳۸۵)، افسانه مجاهدین افغان(۱۳۸۷)، سینکاوانس(۱۳۸۹) و دختران (۱۳۹۰) تعدادی از مستندهایی می باشند که عباسیان ضمن تهیه‌کنندگی، کارگردانی آنها را نیز iبه عهده داشته است.

مستند موفق “قانا” در بیش از بیست جشنواره بین‌المللی شرکت کرده و تندیس iبهترین مستند دهمین جشن خانه سینما و جایزه طلایی جشنواره مستند شبکه الجزیره قطر و جوایز iبهترین تحقیق و پژوهش جشنواره فیلم مستند کوتاه تهران و جشنواره سینما حقیقت و…. را از آن خود نموده است.
 

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.