اختصاص تسهیلات ویژه برای کشاورزان

جام جم آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از اختصاص تسهیلات ویژه برای پرداخت وام به روستاییان و کشاورزان در لایحه بودجه سال کل کشور خبر داد.

«محمدمهدی مفتح» در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس مصوبات بیست و هفتمین جلسه کمیسیون تلفیق را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی لایحه بودجه ۹۱ تصویب کرد که برای استفاده از فاینانس خارجی، ایرانی ها می توانند از اعتبارات ارزی خارجی جهت اجرای طرح های خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال جاری به دولت اجازه داده شد تا از محل ردیف های طرح های عمرانی، اعتبارات ارزی را تامین کند.

نماینده مردم رزن در مجلس همچنین گفت: اعضای این کمیسیون مقرر کردند که برطبق مصوبه قبلی نرخ ارز در بازار آزاد با قیمت ۱۲۲۶ تومان برای این که دولت بتواند به قیمت روز ارز را به خزانه واریز کند ۲۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود.

مفتح تصریح کرد که با این مبلغ می توان احکام ریالی صندوق توسعه ملی را تامین کرد.

وی از مصوبه بانک های عامل برای پرداخت وام به کشاورزان و روستاییان با گذاشتن وثیقه در نزد بانک ها خبر داد و اظهار داشت: این کمیسیون مصوب کرد تا تسهیلات ویژه ای برای روستاییان و کشاورزان جهت اخذ وام با وثیقه در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس همچنین درمورد بازنشستگی پیش از موعد مقرر گفت: براساس مصوبه این کمیسیون بازنشستگی پیش از موعد مقرر با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه مشروط به حذف پست سازمانی است که از این طریق دولت مجاز است منابع مورد نیاز را از محل ردیف های دستگاه های دولتی که قابل تامین است، استفاده کند.

وی یادآور شد: اعضای این کمیسیون در راستای مساعدت نظام سلامت کشور، مقرر کردند بیمه ها در پرداخت صورتحساب به مراکز بهداشتی و درمانی ۶۰ درصد آن را به صورت علی الحساب به این مراکز پرداخت و در ظرف حداکثر سه ماه نیز تسویه کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس همچنین اظهار داشت: براساس مصوبه دیگری، در کارگاه هایی که لیست بیمه کارگران را ارسال می کنند کارفرما هم می تواند از خدمات بیمه استفاده کند.

مفتح افزود: همچنین در کمیسیون تلفیق مقرر شد علاوه بر اعتباراتی که در امور پژوهشی انجام می گیرد بین نیم تا سه درصد از اعتبارات برای امور پژوهشی و فرهنگی هزینه شود.

وی ادامه داد: اعضای این کمیسیون در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۱ دولت را مجاز کردند تا جهت انجام امور آموزشی، پژوهشی و ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین حجاب و عفاف نیم درصد از سقف بودجه را به این امر تخصیص دهد.

نماینده رزن در مجلس خاطرنشان کرد: حداکثر ۱۵ میلیارد تومان صرف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و ۳۰ درصد از بودجه مربوطه برای فرهنگ قرآنی در روستاها و عشایر اختصاص می یابد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.