اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیرساخت ها

تکرار//معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری؛

۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیر ساخت ها به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تقویت زیر ساخت ها به دانشگاه‌های کشور اختصاص یافته و از سوی رئیس جمهوری هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر این مبلغ و با توجه به جایگاه و ماموریت‌های دانشگاه‌های مختلف کشور، کمک‌هایی از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت تجهیز آزمایشگاه ها در این دانشگاه ها هزینه شده است.

مهدی نژاد نوری با اشاره به سوابق و توانمندی‌های ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان و قرار گرفتن این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های برتر کشور اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه فناوری نانو و مهندسی زیستی در کشور، امید آن می‌رود که پژوهشکده‌های نانو فناوری و مواد پیشرفته و زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن حرکت در مرزهای دانش، نیازهای اساسی کشور را در دستور کار خود قرار دهند.

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: این وزارتخانه‌ از ایجاد فرصت ارتباط این گونه آزمایشگاه ها با حوزه های نیازمند به خدمات آنان حمایت ویژه خواهد کرد.

 افتتاح آزمایشگاه های تخصصی پژوهشکده‌های نانو فناوری و زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان

با حضور دکتر مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجموعه آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته و نیز پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

بنابراین گزارش ؛ پژوهشکده زیست فناوری و مهندسی زیستی دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ تحت عنوان پژوهشکده بیوتکنولوژی و با مشارکت چندتن از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز نموده هم اینک دارای موافقت اصولی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

بر اساس این گزارش،‌این پژوهشکده از ۹ گروه پژوهشی برخوردار است که در دو گروه پژوهشی مهندسی زیستی و نانو مواد، موافقت قطعی و گروه‌های پژوهشی بیوتکنولوژی مواد غذایی و بیوتکنولوژی جانوری موافقت اصولی وزارت را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش آمده است، آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشکده با حمایت ویژه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال راه‌‌اندازی و تجهیز شده است.

بهره‌مندی دانشگاه صنعتی اصفهان از نخستین اتاق تمیز
در ادامه این گزارش آمده است؛ همچنین در ادامه این مراسم آزمایشگاه های تخصصی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان در فضایی به وسعت ۲۳۰ متر مربع فضا و با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بنابراین گزارش، این مجموعه شامل پنج آزمایشگاه تخصصی سنتز نانو الیاف ، سنتز نانون کاتالیست، آنالیز نانو مواد و آزمایشگاه لیتوگرافی است که به بهره‌برداری از این آزمایشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از تجهیزاتی از قبلی کوده، آون، روتاری اوپراتور، کوره تیوبی تحت خلاء، دستگاه الکترودیسی، دستگاه BET و پاسخگویی نیازمندی‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد بود.

در این گزارش آمده است، طبق توافقات صورت گرفته با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری ، مقررات این آزمایشگاه‌ها در کنار دیگر آزمایشگاه‌های عضو شبکه ملی آزمایشگاهی نانو فناوری به متقاضیان سراسر کشور خدمات آزمایشگاهی ارائه نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.