ادعای مضحک کلینتون

جام جم آنلاین: وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به مانع تراشی کشورش در مذاکرات ۱+۵ مدعی شد ایران بدنبال جنگ است.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، “هیلاری کلینتون” وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران، جنگ طلبی کشورش را توجیه کرد.

به ادعای این مقام آمریکایی ایران برای حفظ وحدت مردمش خواستار این است که از سوی یک کشور دیگر مورد حمله قرار گیرد.
 
وی در گفتگویی با اجرای “چارلی رز” و حضور “جیمز بیکر” وزیر خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد موضع کشورش در این مورد که ایران حق دستیابی به فناوری هسته ای را ندارد، ثابت است.

افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا  

 شواهد تکان دهنده جدید در آمریکا نشان دهنده آن است که شکاف طبقاتی میان سفیدپوستان و سیاهپوستان در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ که آمریکا درگیر رکود اقتصادی بوده تقریبا دو برابر شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان،آمار و ارقام سازمان آمار آمریکا نشان می دهد نابرابری در توزیع ثروت میان خانوارهای سفیدپوست و خانوارهای سیاهپوست بسیار شدت گرفته است.

متوسط درآمد خانوارهای سفیدپوست در آمریکا یکصدو ده هزار و هفتصدو بیست و نه دلار است. این رقم بیست و چهار برابر متوسط درآمد خانواده های سیاهپوست در آمریکا است زیرا این رقم درباره خانوارهای سیاه پوستان چهار هزار و نهصدو پنجاه و پنج دلار است.

احضار صالحی به مجلس

علی اکبر صالحی صبح روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه به منظور شرکت در اجلاس یکروزه امنیت و آینده افغانستان موسوم به کنفرانس «قلب آسیا» به افغانستان سفر کرد. وی در کابل علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس، دیدارهای مختلفی هم با مقامات سایر کشورها از جمله  ” ویلیام هیگ”، وزیر امور خارجه انگلیس داشت.

وزیر امور خارجه در شرایطی تصمیم گرفت با هیگ دیدار کند که در نتیجه زورگویی، توطئه ها و خباثت های دولت انگلیس علیه کشورمان، رابطه دیپلماتیک جمهوری اسلامی با این کشور از سال گذشته تاکنون قطع شده است. چندین بار هم طرح قطع کامل روابط با انگلیس تا مرز تصویب نهایی در مجلس پیش رفت که البته تنها منجر به کاهش شدید روابط شد.

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از احضار وزیر امور خارجه کشورمان به کمیسیون متبوعش برای ارائه توضیحات درباره دیدار اخیرش با وزیر خارجه انگلیس خبر داد.

شفیق وادعای پیروزی در انتخابات

  ادعای شفیق در مورد اطمینان به پیروزی در انتخابات مصر در حالی مطرح می شود که رسانه های رسمی این کشور و همچنین ستاد انتخاباتی محمد مرسی که اعلام کرده تمام صورتجلسه های حوزه های انتخاباتی را جمع آوری و نگهداری کرده است، از پیروزی نامزد اسلامگرا در این انتخابات خبر دادند.

در حالیکه رسانه های جمعی و ناظران مستقل انتخابات از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر می دهند، احمد شفیق دیشب اعلام کرد که قطعا رئیس جمهور مصر خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه خبری الجزیره ، “احمد شفیق” نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور اطمینان داد که رئیس جمهور قانونی این کشور خواهد بود و کمیته انتخابات نام وی را به عنوان پیروز اعلام خواهد کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی که اولین حضور وی در رسانه ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود، عصر دیروز مدعی شد که تظاهرات مردمی در کشور که در اعتراض به احتمال تقلب در این کشور انجام می دهد، تلاش هایی است که برای تاثیرگذاری در تصمیم کمیته انتخابات انجام می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.