ادعای تحت پوشش ۷۳ درصدی جمعیت ایران در بیمه تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۷۳درصد از جمعیت ۸۵میلیونی جمعیت ایران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

ادعای تحت پوشش ۷۳ درصدی جمعیت ایران در بیمه تامین اجتماعی

به گزارش ممتاز نیوز، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه اظهارداشت: خدمات تامین اجتماعی قبل و بعد از و انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب از کل جمعیت ۳۵میلیونی تنها ۲۰ درصد زیر پوشش تامین اجتماعی بوده که این آمار به برکت خون شهدا و آرمان های انقلاب و رهبری افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برخی استان ها بیان کرد: این نهاد تا رسیدن به نقطه هدف که توسعه عدالت در خدمات است فاصله دارد.

موسوی تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی قبل از انقلاب را ۲۰درمانگاه دانست و افزود: با رویکرد توسعه عدالت محور انقلاب اسلامی هم اکنون بیش از ۴۲۰درمانگاه و ۲۰بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی با بهترین تجهیزات در کشور خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: این نهاد خدمات رسان با الگوبرداری از آرمان های انقلاب مسیر توسعه و خدمات رسانی خود در حوزه های مختلف را افزایش خواهد داد.

موسوی یکی از مشکلات اصلی سازمان تامین اجتماعی را ناپایداری و استقراض از بانکها دانست و گفت: از سال ۹۴تا ۱۴۰۰با تلاش دولت انقلابی بیش از ۱۰۶هزار میلیارد تومان بدهی سازمان به بانک ها تسویه شد.

وی با اشاره به فقر و محرومیت شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: با همکاری و برنامه ریزی این نهاد آماده سرمایه گذاری شستا در حوزه سیمان سپو دهدشت را خواهد داشت.

موسوی اظهارکرد: در صورت حمایت مسوولان، از همه ظرفیت ها برای ورود سازمان شستا در راستای سرمایه گذاری در این زمینه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: در راستای پیگری مصوبه دولت در احداث بیمارستان تامین اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت در شهر دهدشت سهم ۳۰درصد سازمان در کمترین زمان ممکن با اجرایی شدن این طرح تامین خواهد شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.