بیمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی

جام جم آنلاین: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از پوشش بیمه ای ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،آقای عمادی  به وجود یک مشکل قانونی در این طرح  اشاره کرد و گفت: هر چند برای رفع این مشکل راهکارهای قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی دنبال می شود، اما پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی بدون هیچ وقفه ای همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، حدود ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، افزود: براساس قانون تا پایان امسال نیز به همین میزان بیمه می شوند.
عمادی گفت: قرار است در مرحله نخست، صد هزار کارگر ساختمانی تا شهریور امسال بیمه شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد افرادی را که دفترچه بیمه دارند، بیش از ۸۰ میلیون نفر برشمرد و گفت: این در حالی است که ده درصد جمعیت کشور، فاقد پوشش هرنوع بیمه اجتماعی هستند.

وی همپوشانی در توزیع دفترچه های بیمه ای را یکی از معضلات پیش روی سازمان های بیمه گر دانست و افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده که هر فرد را زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار می دهد، این همپوشانی ها برطرف می شود.

عمادی گفت: براساس این طرح، ۵۰ درصد سرانه خدمات درمانی را دولت پرداخت می کند و بقیه را ( ۶۰ هزارتومان ) بیمه شدگان پرداخت می کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.