ارائه خدمات بیشتر با تخصیص اعتبارات

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: با اختصاص اعتبارات بیشتر به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران می توان دوره های بهتری را در مراکز و کارگاه های مناسب تر ارایه کرد.

عبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با تأکید بر نیاز اداره کل فنی و حرفه ای استان تهران بر اختصاص اعتبارات بیشتر گفت: با توجه به افزایش نسبی اعتبارات این اداره کل در سال جاری این دستگاه فعالیت های خود را به منظور ارایه خدمات بهتر به متقاضیان ادامه می دهد.
وی در ادامه با اشاره به ناکافی بودن این تسهیلات افزود: این افزایش نسبی در مقابل تورم موجود تنها بخش کوچکی از نیازهای ما را برآورده می کند که با توجه به این امر با اختصاص اعتبارات بیشتر می توانیم دوره هایی سخت تر را در مراکز و کارگاه های مناسب و با تجهیزات به روزتر را به متقاضیان بالای تهرانی ارایه دهیم.

عمادی در خصوص جذب افراد آموزش دیده در بازار کار نیز گفت: پس از گذراندن آموزشهای لازم افراد آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را بدست می آورند به طوری که به جرأت می توان گفت: ۹۰ درصد شرکت کنندگان در دوره های تخصصی مهارت مانند دوره های جوش آرگون و CNG جذب بازار کار می شوند.

*۵۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در تهران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه گفت: نزدیک به ۵۵۰۰ آموزشگاه آزاد سطح استان در تهران وجود دارد که بیشتر آنها به صورت متمرکز و در شهر تهران قرار دارد و نظارت لازم نیز هر ساله از این مراکز به عمل می آید.

وی همچنین با اشاره به اینکه درصد بالایی از کار آموزان آموزشگاه های فنی و حرفه ای را دانشجویان و فارغ التحصیلان تشکیل می دهند گفت: بسیاری از شرکت کنندگان در دوره های مهارتی را فارغ التحصیلان یا دانشجویان فاقد مهارت تشکیل می دهند که با وجود داشتن مدارک تحصیلی بالا توانایی لازم برای ورود به بازار کار را ندارند به همین منظور ناچار به گذراندن دوره های مهارتی هستند چرا که نیاز امروز بازار کار افرادی است که توانایی عملی داشته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خاطر نشان کرد: دوره های مهارتی ارایه شده از سوی این اداره کل و سایر ادارات کل فنی و حرفه ای به منظور بالا بردن کیفیت کار و ایمنی افراد است به طوری که کسانی که در این دوره ها شرکت می کنند علاوه بر کسب مهارت عملی با خطرات ناشی از کار و راههای مناسب برای پیشگیری از سونح در هنگام کار نیز آشنا و در نتیجه خدمات بهتر با سوددهی بالاتری را در جامعه موجب می شوند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.