اراده ای برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین شمس در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای عالی و هیئت مدیره‌های سازمان نظام پرستاری که روز دوشنبه در سالن همایشهای رازی برگزار شد، افزود: بودجه‌هایی که از محل هدفمندسازی یارانه‌ها برای بهداشت کشور تخصیص می‌یابد به گروههای خاص و بخشهای خاص اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: لازم است طرح پزشک خانواده به سلامت خانواده تغییر یابد، چون در غیر این صورت نسخه‌محوری و درمان‌ محوری مطرح می‌شود، در حالی‌ که هدف سلامت‌ محوری است. بنابراین به وزارت بهداشت پیشنهاد داده‌ایم که تیم سلامت خانواده تشکیل شود و پرستاران بتوانند بر اساس تحصیلات و تجربه‌های خود در این تیم فعالیت کنند.

شمس با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در پرداختها به پرستاران، اظهارداشت: ما خودمان معتقدیم که باید تفاوت بین پرداختهای صورت گرفته به پرستاران و پزشکان وجود داشته باشد اما قائل به تبعیض نیستیم و لازم‌ است تفاوتها در پرداختها منطقی باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به آنکه بودجه سلامت از نان شب نیز واجب تر است از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که بودجه‌های ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها به سمت بخشهای خاص، سرریز نشود و به تبعیض در پرداختها منجر نشود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه گفت: به ‌رغم پیگیریهای صورت گرفته قانون تعرفه‌گذاری به مرحله اجرا در نیامده است و امیدواریم نمایندگان در جهت اجرایی شدن این قانون فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، شادی زیادی را بین پرستاران ایجاد کرد ولی با توجه به گذشت ۵ سال از تصویب این قانون و اجرایی نشدن آن، پرستاران دچار یاس و بی‌انگیزگی شده‌اند.

شمس افزود: برخی از مسئولان در سیستم اجرایی کشور اراده جدی برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری ندارند، در این شرایط این قانون مسکوت باقی مانده است و اجرا نمی‌شود.

عضو شورای نظام پرستاری با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری از سال گذشته به صورت ناقص در دانشگاههای علوم پزشکی اجرایی شده است، افزود: لازم است این قانون برای کل نظام سلامت اجرایی شود، چرا که در حال حاضر دوگانگی بین بخشهای دولتی با بخشهایی مانند تامین اجتماعی و بخش خصوصی به وجود آمده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.