ارتباط با همه کشورهای آفریقایی اولویت سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور ساختار سازمان ملل را دچار نقص و نشانه آن را ناتوانی در متوقف کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه عنوان کرد و گفت: وتو کردن چندین قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکایی‌ها که به منزله چراغ سبز به کودک‌کشی صهیونیست‌هاست نیز از دیگر مصادیق نقصان در ساختار سازمان ملل است که اصلاح آن را ناگزیر و ضروری ساخته است.

ارتباط با همه کشورهای آفریقایی اولویت سیاست خارجی ایران است

به گزارش ممتاز نیوز، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض در دیدار با بولا احمد تینوبو رئیس جمهور نیجریه، حل مسائل جهان اسلام را در گروی وحدت و انسجام کشورهای اسلامی دانست و گفت: اگر کشورهای اسلامی به تشتت دچار نبودند و در همان روزهای اول جنایت علیه غزه به صورت متحد ایستادگی می‌کردند، رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کرد این کشتار و نسل‌کشی را راه بیندازد و امروز ۵ هزار کودک بی‌گناه فلسطینی کشته نشده بودند.

رئیسی ساختار سازمان ملل را دچار نقص و نشانه آن را ناتوانی در متوقف کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه عنوان کرد و با اشاره به زیر سوال رفتن سازوکار این نهاد بین‌المللی در نزد افکار عمومی جهان بدلیل انفعال در برابر قلدری و کشتار رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: وتو کردن چندین قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکایی‌ها که به منزله چراغ سبز به کودک‌کشی صهیونیست‌هاست نیز از دیگر مصادیق نقصان در ساختار سازمان ملل است که اصلاح آن را ناگزیر و ضروری ساخته است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این دیدار توسعه ارتباطات با همه کشورهای آفریقایی بویژه کشورهای مسلمان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به ویژگی‌های برجسته جمعیتی، جغرافیایی و اقتصادی نیجریه به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در قاره آفریقا بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در همه بخش‌ها تأکید کرد.

بولا احمد تینوبو رئیس‌جمهور نیجریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نطق روشنگرانه دکتر رئیسی در نشست امروز سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب و همچنین تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سازمان ملل برای صیانت از حقوق انسان‌ها ایجاد شده اما از آنجا که در جلوگیری از کشتار انسان‌ها ناتوان است، اصلاح ساختار ضروری است.

رئیس جمهور نیجریه همچنین با تأکید بر ضرورت توقف کشتار و قتل عام زنان و کودکان بی‌گناه غزه، اتحاد و همصدایی را لازمه استقرار و ثبات در منطقه دانست.

بولا احمد تینوبو در ادامه با اشاره به گستردگی حوزه‌های همکاری و مشارکت میان ایران و نیجریه، بر ضرورت تقویت روابط و همکاری‌های بیش از پیش دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.