از مهمترین برنامه‌های غرب، کم‌اهمیت کردن ارزش‌های اسلامی است

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان این‌که «یکی از مهمترین برنامه‌های غرب در تخریب اسلام، کم اهمیت کردن ارزش‌های اسلامی است» گفت: مهمترین ارزشی که امروزه برای مسلمانان وجود دارد، ثقلین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام حمید محمدی، در کنگره قرآنی پیامبر رحمت و بصیرت ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس، با اشاره به بی‌احترامی به پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: در ارتباط با این جسارت‌ها ما باید به این نکته توجه کنیم که این موضوع مربوط به تمام زمان‌ها از صدر اسلام تا ظهور است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان این‌که «جبهه جنگی که ما در آن قرار داریم، جبهه‌ای دو سویه است» بیان کرد: دشمن در این جبهه با تمام توان سعی در تخریب چهره اسلام می‌کند، ما نیز باید از تمام توان خود در شناسایی چهره حقیقی اسلام به جهانیان استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که «چندی قبل، دشمنان در اقدامی به امام هادی (ع) اهانت‌های فراوانی انجام دادند» افزود: شک نکنید که این اقدام و این بی‌احترامی‌ها را دشمن به سایر ائمه معصومین (ع) نیز در آینده انجام خواهد داد.

محمدی ادامه داد: این اهانت‌ها مصداق‌های جنگ نرم است که ما با آن روبرو هستیم و اشکال جدیدی از این جنگ به تازگی در قالب این بی‌احترامی‌ها نمایان شده است.

محمدی فحاشی را دلیلی بر عجز و ناتوانی عنوان کرد و گفت: زمانی که دو نفر با یکدیگر به مشکلی برمی‌خورند، شخصی که توانایی مقابله با طرف مقابل خود را ندارد و به نوعی خود را درمانده و عاجز می‌یابد، اقدام به فحاشی می‌کند، الان غرب هم به این مرحله رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: غرب وقتی می‌بیند که توان مقابله با این موضوع را ندارد، اقدام به چنین کارهایی می‌کند، در واقع این‌که بدترین جسارت‌ها را نسبت به پیامبر (ص) می‌کنند، نشان از درماندگی آن‌ها است.

وی با بیان این‌که «یکی از مهمترین برنامه‌های غرب در تخریب اسلام، کم اهمیت کردن ارزش‌های اسلامی است» گفت: مهمترین ارزشی که امروزه برای مسلمانان وجود دارد، ثقلین است.

وی با اشاره به این‌که «ثقلین همان کتاب خدا و اهل بیت پیامبر (ص) هستند» گفت: هر کس به این دو چنگ زند راه سعادت را خواهد یافت و هر کس حتی یکی از این دو را رها کند، ‌در واقع دیگری را هم رها کرده است.

محمدی افزود: درجات بهشت به وسیله همین موضوع مشخص می‌شود، یعنی هر چه شما به اهل بیت و قرآن عقیده داشته و به فرامین آنها عمل کنید، درجه بهتری در بهشت کسب خواهید کرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی تصریح کرد: هرچه قرآن را تعظیم کنیم، اهل بیت علیهم السلام را تعظیم کرده‌ایم و هر چه اهل بیت علیهم السلام را تعظیم کنیم، قرآن را تعظیم کرده‌ایم.

محمدی در ارتباط با بی‌احترامی به پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: این که آنها آمدند و چنین جسارت بزرگی را به پیامبر اکرم (ص) کردند، در واقع این موضوع تداوم همان بی‌احترامی‌هایی است که آنها در طول تاریخ اسلام به ایشان داشته‌اند.

وی واکنش نشان دادن نسبت به این اقدام‌ها را عاملی برای بیداری جهانی دانست و افزود: ما باید آنقدر واکنش خودمان را دقیق و سریع کنیم که دشمن از این کاری که کرده پشیمان شده و این کار برای آنها گران تمام شود، همانطوری که الان هم این اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که «اقدام برخی افراد از روی جهل آنها است» ادامه داد: ما در طول تاریخ با دو نوع جاهلیت روبرو بوده‌ایم، یکی جاهلیت دوران دوران صدر اسلام، یکی دیگر هم جاهلیت مدرن، از بارزترین نمونه‌های جاهلیت مدرن همین فعالیتی است که امروز برخی در بی‌احترامی به ارزش‌های اسلامی انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که «غرب الان با مشکلات فراوانی در مواجه با اسلام روبروست» گفت: بزرگترین مشکلی که الان غرب با آن مواجه است، این است که اسلام را نمی‌تواند به گونه‌ای نشان دهد که جاذبه آن تمام شود.

وی تصریح کرد: غرب تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد، مشکل آنها این است که از میان مسیحیان و یهودیان، گروه گروه همه روزه به سمت اسلام گرویده می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.