اسلامی شدن دانشگاه ها فقط تفکیک جنسیتی نیست

جام جم آنلاین: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رسانه ها خواست به جامعه اینگونه القا نکنند که هدف از اسلامی شدن دانشگاه ها تفکیک جنسیتی است.

محمدمهدی زاهدی به پرداختن نادرست برخی رسانه ها در مورد اسلامی شدن دانشگاه و به طور صرف تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود:اسلامی شدن دانشگاه ها هدفی مقدس است که ما باید به دنبال تحقق آن باشیم.

وی با بیان اینکه بعید می دانم در کشور کسی باشد که با اسلامی شدن دانشگاه ها مخالف باشد، ادامه داد: ما در اسلامی شدن دانشگاه ها به دنبال این هستیم که فضای دانشگاه ها ضمن اینکه یک فضای ایمانی و ارزشی است، فضایی سرشار از خلاقیت نوآوری، ابتکار، تولید علم و فناوری با سرعت بالا باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگ کشور تاکید کرد: خروجی دانشگاه ها باید ضمن اینکه افرادی متدین و متعهد هستند، نسبت به مبانی دینی و اسلامی در حوزه تخصصی خود نیز کارشناس باشند.

وی توضیح داد: بیشتر دانش آموختگان دوره کارشناسی دانشگاه ها به صورت عملیاتی کارشناس نیستند و در دوره های لیسانس بیشتر مباحث بصورت نظری مطرح و تاکید می شود.

زاهدی افزود: در دوره های تحصیلی کمتر بر واقعیت ها و نیازهای موجود کشور تاکید شده است به همین دلیل خروجی های دانشگاهها با اینکه کارشناس گفته می شوند، اما باید پذیرفت که کارشناس حرفه ای نیستند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.