اعلام مواضع ایران به صورت شفاف توسط مقام معظم رهبری از دستاوردهای اجلاس شانزدهم

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس غیر متعهدها در تهران گفت: حضور مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد و اعلام مسائل و مواضع جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف و به دور از هر گونه ابهام، یکی دیگر از دستاوردهای مهم اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بوده است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری باشکوه شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها در تهران گفت: بیش از شروع برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها خیلی تلاش کردند که مانع از حضور اعضای جنبش  در این اجلاس شوند تا از جایگاه و عظمت جنبش کاسته شود، اما شاهد آن بودیم که حضور سران در این اجلاس بیش از ۱۵ اجلاس گذشته بوده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه استکبار جهانی با این اقدام خود درصدد القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی بوده است، افزود: حضور تمامی اعضا حتی میهمانانی که استکبار جهانی سعی بر عدم شرکت آنها در اجلاس داشت خود موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
عضو کمیسیون امنیت‌ملی در ادامه تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد و اعلام مسائل و مواضع جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف و به دور از هر گونه ابهام، یکی دیگر از دستاوردهای مهم اجلاس جنبش عدم‌تعهد در تهران بوده است.
 
وی در ادامه به دیدارهای دو جانبه و یا چند جانبه اعضاء جنبش عدم‌تعهد در حاشیه برگزاری اجلاس اشاره کرد و گفت: اعضای جنبش در حاشیه برگزاری اجلاس فرصتی پیدا کردند تا نظرات خود را مطرح کنند.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به ریاست ایران بر جنبش عدم‌تعهد در طول سه سال آینده اظهار داشت: اکثر اعضاء اظهار امیدواری کردند که با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد کارها به جد دنبال خواهد شد، چرا که تاکنون به آن صورت که باید و شاید جنبش نتایج و یا دستاوردهای چندانی نداشته مگر تنها در مورد اعلام حمایت از فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران در ادوار گذشته، لذا جمهوری اسلامی ایران باید با یک اتحاد و وحدت همه‌جانبه با سایر اعضاء در سطح بین‌المللی و سازمان ملل در راستای تحقق اهداف جنبش گام بردارد.

انتهای پیام/ب۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.