افتتاح شبکه پایش مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در مهرماه

چهارشنبه ۳ خرداد – ۰۲:۴۵:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون غذای سازمان غذا و دارو خبر داد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون غذای سازمان غذا و دارو از راه اندازی شبکه پایش مواد عذایی، آرایشی و بهداشتی در مهرماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، بهروز جنت گفت: این سامانه به دستور وزیر بهداشت با عنوان سامانه برچسب اصالت دارو (طرح سجاد) و سامانه غذایی، آرایشی و بهداشتی نیز با عنوان شبکه ملی پایش سلامت شناخته معرفی می شود.
وی با اشاره به افتتاح این سامانه در روز جهانی غذا در مهرماه امسال افزود: این سامانه از سال ۸۵ طراحی شده است که یک بخش از آن برچسب کنترل اصالت و سلامت کالاهاست.
وی ادامه داد: برچسب هایی که توسط این سامانه هنگام ترخیص کالا در گمرک بر روی مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی می خورد یک قسمت از آن به شکل مربع است که به شیوه اسکن گرفتن توسط دستگاه های مخصوص توسط بازرسان سازمان غذا و دارو کنترل می شود و یک قسمت از آن شامل بارکد اصالت و سلامت کالاست که توسط مردم به صورت اس ام اس یا تلفن گویا یا از طریق اینترنت به سامانه فرستاده می شود و سامانه پیغام سلامت کالا را به آنها ارسال می کند.
جنت افزود: در حال حاضر این سامانه بر روی شرکت های واردکننده متمرکز شده است و بعد به سراغ شرکت های توزیع کننده و سپس در سطح عرضه به مردم بر روی کالاها نصب خواهد شد.
وی گفت: بارکدی که مردم پس از خرید کالا باید به سامانه بفرستند یک بارکد ۱۶ رقمی است و فقط در دسترس خریدار بوده و حتی بازرسان سازمان غذا و دارو هم به آن دسترسی ندارند و مشتری باید پس از باز کردن روی بارکد شماره آن را به سامانه اطلاع دهد و بدین ترتیب از سلامت یا ناسالم بودن کالایی که خرید است اطمینان حاصل کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۳۱۴۴۵۴۰۰۹۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.