افزایش مهاجرت معکوس برای کاهش جمعیت کلانشهر تهران

۱۷ام بهمن ،

لاریجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

فرماندار شمیرانات گفت: امیدواریم با توجه به افزایش امکانات در روستاهای نیک‌نامده و دیگر روستاهای پرجمعیت شهرستان شمیرانات شاهد افزایش مهاجرت معکوس برای کاهش جمعیت کلانشهر تهران باشیم.

محمد لاریجانی در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی شهرستان شمیرانات به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در این افتتاحیه انواع پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم که امروز توسط مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مرکز درمانی روستای نیک‌نامده بود که این مرکز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین خانواده‌های شهدا و مردم این روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: روستای نیک‌نامده یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای شهرستان شمیرانات در منطقه لواسانات است که طی چند سال اخیر در دیدارهای مردمی مشکلات مردم این منطقه شناسایی شده و طبق اولویت‌بندی‌های صورت گرفته مشکلات این منطقه یک به یک در حال رفع شدن است.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه با ایجاد این مرکز درمانی مردم این روستا برای انجام خدمات اولیه بهداشتی دیگر نیازمند رفتن به شهرستان لواسان و تجریش نیستند، افزود: این پروژه در کمتر از یک سال با اعتبار ۹۰ میلیون تومان برای کاهش مشکلات بهداشتی مردم که یکی از نیازهای اساسی آن‌ها بود، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لاریجانی در خصوص نحوه خدمات‌رسانی این مرکز درمانی گفت: طبق توافقات انجام شده در هفته، سه پزشک در این مرکز حضور پیدا خواهند کرد تا مشکلات بهداشتی و درمانی مردم را به طور کامل پوشش داده و رفع کنند.

فرماندار شمیرانات خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با توجه به افزایش امکانات در روستاهای نیک‌نامده و دیگر روستاهای پرجمعیت شهرستان شمیرانات شاهد افزایش مهاجرت معکوس برای کاهش جمعیت کلانشهر تهران باشیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.