افزایش قدرت بانک‌ها، اولین قدم برای بهبود وضعیت حمل و نقل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

لاهوتی گفت: بانک‌ها می‌توانند از محل باقیمانده تسهیلات و فروش اموال مازادشان به توسعه حمل و نقل کمک کنند.

مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره برنامه‌ها برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور گفت: جهت بهبود وضعیت حمل و نقل کشور دولت لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرده که هنوز به صورت قانون آماده نشده است و در بندهای ارائه شده آن دولت جهت توسعه حمل و نقل می‌تواند بخش خصوصی را در سرمایه گذاری‌های بخش‌های مختلف وارد کند.

لاهوتی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که همه بخش‌های حمل و نقل می‌توانند از این موقعیت جهت بهبود وضعیت خودشان استفاده کنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد و شاهد تحولی در صنعت حمل و نقل کشور باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته افزایش قدرت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از چند محل است.

لاهوتی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند از محل باقیمانده تسهیلاتی که به صندوق ذخیره ارزی باز می‌گردد کمک کنند که علاوه بر آن از محل پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و فروش اموال مازاد بانک‌ها می‌توان این کار را انجام داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد، تحولی در افزایش قدرت بانک بوجود می‌آید که بخش حمل و نقل باید از این فرصت استثنایی استفاده کند.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.